karoliina_haikonen-9647

Blogi

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
11.10.2019

Työelämässä vain muutos on vakio. Uudistetaan strategiaa, ostetaan ja myydään yrityksiä tai liiketoimintoja, rakennetaan brändiä ja kulttuuria, mietitään palvelumalleja, kehitetään järjestelmiä ja prosesseja, digitalisoidaan. You name it.

Jokainen muutos heijastuu tavalla tai toisella asiakkaisiin ja markkinointi on yleensä etulinjassa kommunikoimassa miten uudet tuulet mahdollistavat asiakkaille ”entistä enemmän ja parempaa”. Siispä on selvää, että markkinoinnin täytyy olla mukana johtamassa muutosta ja pitää asiakkaan tarpeita keskiössä. Tule kuulemaan Karoliinan kokemuksia (muutos)taisteluiden tuoksinoista! Välillä viestinviejä ammutaan, mutta siitäkin selviää hengissä.

karoliina_haikonen-9647

*****

Kaleva Median Karoliina Haikonen tietää mistä puhuu.

Karoliina työskentelee tällä hetkellä sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtajana Kaleva Mediassa. Hänen osaamisen keskiössä on yli 20 vuotta ollut asiakas, oli sitten kyse B2B- tai kuluttajamarkkinoinnista, brändistä, viestinnästä, myynnistä, CRM:stä, asiakaspalvelusta tai niiden yhdistelmästä. Hänen intohimonsa on asiakaslähtöinen strateginen markkinointi: Mitä yritys haluaa olla, keitä se haluaa palvella, miten se erottuu kilpailijoista, mitä arvoa se tuottaa asiakkailleen? Tätä hän pääsee tekemään nykyisessä työssäänkin Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtajana, kun 120 vuotias mediayhtiö halusi skaalata journalistista osaamistaan kaupalliseen tarkoitukseen ja palkkasi Karoliinan rakentamaan uutta liiketoimintaa.

Tule kuulemaan inspiroiva puheenvuoro Superpäivään ja saat arvokasta kokemusta markkinoijalta muutosjohtajana!

Superpaiva2020_KaroliinaHaikkonen_simple_1200x627-1

 

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

B2B-sisältömarkkinoinnin trendit 2024

Uusi vuosi on alkanut ja markkinoijat miettivät kuumeisesti, mitä se tuo tullessaan. Lue lisää!

Lue lisää

Blogi Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Lue lisää

Blogi Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Valaise nuorten tulevaisuus – Myynninmaailma ja Differo tukevat tänä jouluna nuorten mielenterveyttä

Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Lue lisää

Blogi

Strategisen sisältömarkkinoinnin tulevaisuus, osa 3/3: Case Wärtsilä

Markkinoinnin muutos näkyy positioissa, joita yrityksissä tällä hetkellä on. Esimerkiksi Wärtsilässä myynnin ja markkinoinnin rajapintaan rakentuu uutta osaamista ja siirrytään kohti myynnin digitaalista transformaatiota.

Lue lisää