karoliina_haikonen-9647

Blogi

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
11.10.2019

Työelämässä vain muutos on vakio. Uudistetaan strategiaa, ostetaan ja myydään yrityksiä tai liiketoimintoja, rakennetaan brändiä ja kulttuuria, mietitään palvelumalleja, kehitetään järjestelmiä ja prosesseja, digitalisoidaan. You name it.

Jokainen muutos heijastuu tavalla tai toisella asiakkaisiin ja markkinointi on yleensä etulinjassa kommunikoimassa miten uudet tuulet mahdollistavat asiakkaille ”entistä enemmän ja parempaa”. Siispä on selvää, että markkinoinnin täytyy olla mukana johtamassa muutosta ja pitää asiakkaan tarpeita keskiössä. Tule kuulemaan Karoliinan kokemuksia (muutos)taisteluiden tuoksinoista! Välillä viestinviejä ammutaan, mutta siitäkin selviää hengissä.

karoliina_haikonen-9647

*****

Kaleva Median Karoliina Haikonen tietää mistä puhuu.

Karoliina työskentelee tällä hetkellä sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtajana Kaleva Mediassa. Hänen osaamisen keskiössä on yli 20 vuotta ollut asiakas, oli sitten kyse B2B- tai kuluttajamarkkinoinnista, brändistä, viestinnästä, myynnistä, CRM:stä, asiakaspalvelusta tai niiden yhdistelmästä. Hänen intohimonsa on asiakaslähtöinen strateginen markkinointi: Mitä yritys haluaa olla, keitä se haluaa palvella, miten se erottuu kilpailijoista, mitä arvoa se tuottaa asiakkailleen? Tätä hän pääsee tekemään nykyisessä työssäänkin Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtajana, kun 120 vuotias mediayhtiö halusi skaalata journalistista osaamistaan kaupalliseen tarkoitukseen ja palkkasi Karoliinan rakentamaan uutta liiketoimintaa.

Tule kuulemaan inspiroiva puheenvuoro Superpäivään ja saat arvokasta kokemusta markkinoijalta muutosjohtajana!

Superpaiva2020_KaroliinaHaikkonen_simple_1200x627-1

 

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

Mitä on arjen ajatusjohtajuus – poimi vinkit omaan markkinointiisi!

Arjen ajatusjohtajuudessa annetaan ääni B2B-yrityksen asiantuntijoille. Miten teemat valitaan ja miten pääset asiantuntijoiden kanssa alkuun? Lue lisää!

Lue lisää

Blogi

Sisältömarkkinoinnin sanasto: Ajatusjohtajuus

Ajatusjohtajuus on strateginen valinta ja vaatii pitkäjänteistä työtä monella taholla. Ajatusjohtajuus on dialogia ja rohkeutta haastaa alan konventioita.

Lue lisää

Blogi Katri Tanni

Palkkaanko oman markkinointipäällikön? Vertailehan vaihtoehtoja!

Yksi markkinoija ei voi tehdä kaikkea. Markkinoinnin muutos vaatii moniosaajatiimiä.

Lue lisää

Blogi Marikka Nevamäki Kemira

Markkinointi Kemiralla: Segmenttikohtaiset työparit jäsentävät markkinoinnin fokusta

Kemiran globaalia sisältömarkkinointia tehdään segmenttikohtaisten työparien voimin.

Lue lisää