Oikein kuvattu ostopäättäjäprofiili konkretisoi myynnin ja markkinoinnin yhteistä fokusta ja sanomaa.
Motiivipohjaisten ostajapersoonien avulla voit tehostaa markkinointitoimia kohdentamalla ne aidosti asiakasta puhutteleviksi ja tämän tarpeita vastaaviksi. Ymmärtämällä asiakastasi voit tarjota hänelle hyödyllistä tietoa ostopolun eri vaiheissa ja viestiä häntä kiinnostavalla tavalla.
Ota asiakkaan matka haltuun ostajapersoonien avulla!
Motiivipohjaiset ostajapersoonat ovat kuvauksia yrityksestäsi keskeisimmistä ostopäättäjistä. Ostajapersoonat kuvaavat mm. roolejaan organisaationsa päätösprosessissa, tiedon tarvetta, tiedon tasoa, ostomotiiveja ja oston esteitä.
Yritykselläsi on todennäköisesti kymmeniä erilaisia ja eri kokoisia asiakkaita – jo yhteen ostoprosessiin liittyen. Älykäs profilointi osaa liittää yhteen riittävän samankaltaiset motiivit, mikä auttaa markkinoinnin kohdentamisessa. Näin markkinoinnin tekeminen ei hajoa liian sirpaleiseksi, vaan pysyy terävänä ja tarkoituksenmukaisena.
Markkinointipäällikkö kansainvälisestä terveysteknologia-alan yrityksestä
Ramirent Fokusoi ostajan motiiveihin
Grant Thornton sai sisältöstrategiasta uuden suunnan markkinoinnille
WWF jäsensi ostajapersoonat
Ostajapersoonia käytetään tyypillisesti vain markkinoinnissa. Lue miten asiakasymmärrystä lisäävät ostajapersoonat toimivat myös myynnin apuna.
Ostajapersoonat auttavat tehostamaan markkinointia ja kohdentamaan sisältöjä. Tutustu yleisimpiin tapoihin, joilla ostajapersoonia voidaan muodostaa.
Jos markkinoinnin toimenpiteet eivät kohdistu kellekään, tulokset jäävät laihoiksi. Lue vinkit, joiden avulla opit tunnistamaan ostajapersoonia.
Differo kävi Tukholman Nordic Business Forum -tapahtumassa, jossa Avinash Kaushnik esitteli markkinointifunnelin korvaajaksi neljän kohdan mallin.
– Linda Dettmann, Grant Thornton
Jätä viesti alla tai ota yhteyttä niin katsotaan yhdessä, kuinka saat sisällöistäsi ja markkinoinnistasi enemmän tehoja irti!