BG_Speechbubbles_dude_1920x900

Motiivipohjaiset ostajapersoonat

Oikein kuvattu ostopäättäjäprofiili konkretisoi myynnin ja markkinoinnin asiakaslähtöisyyttä.

Kun tunnet kohderyhmäsi ja heidän ostopäättäjänsä, voit tarjota heille hyödyllistä tietoa eri ostopolun vaiheisiin. Motiivipohjaisten ostajapersoonien avulla fokusoit tekemisenne liiketoiminnan kannalta tärkeimpiin asiakkaisiinne.  

Ostajapersoonien avulla hiljainen tieto näkyväksi

Tutkimustoimisto Gartnerin mukaan menestyviä yrityksiä ovat ne, jotka dokumentoivat hiljaisen tiedon asiakkaistaan ja jakavat sen organisaation kesken. Luo asiantuntijoidenne, tuotekehityksen, myynnin, asiakaspalvelun ja markkinoinnin kesken tämä tieto asiakkaistanne. Käytä ostajapersoonia työsi suuntaamiseen. 

users@3x-8

Mitä ovat motiivipohjaiset ostajapersoonat?

Motiivipohjaiset ostajapersoonat ovat kuvauksia yrityksestäsi kiinnostuneista ostopäättäjistä. Ostajapersoonat kuvaavat mm. roolejaan organisaationsa päätösprosessissa, tiedon tarvetta, ostomotiiveja ja oston esteitä.

Yritykselläsi on todennäköisesti kymmeniä erilaisia ja eri kokoisia asiakkaita – jo yhteen ostoprosessiin liittyy useita ihmisiä saman organisaation sisällä. Älykäs profilointi osaa keskittää riittävän samankaltaiset motiivit, mikä auttaa kohdentamisessa, eikä markkinoinnin tekeminen hajoa liian sirpaleiseksi. 

user@3x-8

Ostajapersoonatyö kantaa pitkään

Me emme rakenna persoonia mutu-tuntumalla. Teemme aina ostajapersoonat haastattelemalla yrityksesi henkilöstöä ja asiakkaitanne. Vakioidut prosessimme ja hiotut kysymyspatteristot takaavat, että kohderyhmien todelliset tarpeet ja motivaatiot saadaan esiin. Ostajapersoonat tekevät markkinoinnin tavoitekohderyhmän näkyväksi. 

Tutustu tiimiimme!

graph1@3x-8

Onnistuneet ostajapersoonat ovat auttaneet jo kymmeniä Differon asiakkaita!

adult-adventure-backpacker-1736222-768x1024

Grant Thornton sai sisältöstrategiasta uuden suunnan markkinoinnille

 

Grant Thornton halusi kehittää digitaalista markkinointia asiakaslähtöisellä ja tuloksellisella tavalla.

Lue Grant Thorntonin tuloksista

adult-adventure-backpacker-1736222-768x1024

WWF jäsensi ostajapersoonat

"Differon kanssa hahmottelemiemme kohderyhmien avulla pyrimme herättelemään yhä useammat kuluttajat, yritykset, yhteisöt ja poliitikot havaitsemaan luonnon monimuotoisuuden heikkenemisen ja innostamaan heitä toimimaan monimuotoisuuden säilyttämiseksi.”

Mari Paavoseppä, WWF

Tutustu WWF:n caseen

 

adult-adventure-backpacker-1736222-768x1024

Kansainvälistä kasvua ja kohdentamista

HappyOrNot hakee kasvuloikkaa Differon avulla 

HappyOrNot kasvaa aggressiivisesti mm. Yhdysvaltain markkinoilla. Differo auttoi yritystä syventymään asiakkaisiin ja selkeyttämään markkinoinnin kohdentamista.

Lue lisää HappyOrNotin casesta

Lue lisää ostajapersoonatyöstä ja sen hyödyistä yrityksellesi

Blogi Ostajapersoonat

Miksi myynti tarvitsee ostajapersoonia?

Motiivipohjaisten ostajapersoonien ja kohdennettujen sisältöjen avulla myyjä myy ympäri vuorokauden. Sisällöt myyvät silloinkin, kun myyjä nukkuu.

Lue lisää

Blogi Kuvia-Suomesta-kuvaaja-Roine-Piirainen-2-3

Markkinointifunnelin voi heittää romukoppaan

Differo kävi Tukholman Nordic Business Forum -tapahtumassa, jossa Avinash Kaushnik esitteli markkinointifunnelin korvaajaksi neljän kohdan mallin.

Lue lisää

Blogi

Sisältömarkkinointikumppanuus taklaa arjen kiireet ja luo pitkäjänteistä näkyvyyttä verkkoon

Sisältömarkkinointikumppanuus taklaa arjen kiireet ja luo pitkäjänteistä näkyvyyttä verkkoon

Lue lisää

Blogi

Miten sisältömarkkinointia suunnitellaan eri ostajapersoonille sisältöpolkujen avulla?

Miten sisältömarkkinointia suunnitellaan eri ostajapersoonille sisältöpolkujen avulla?

Lue lisää

Ostajapersoonien luomisen avulla pystyimme yllättävän nopeasti muuttamaan oman ajattelumme asiakaslähtöisemmäksi. Ostajapersoonat myös selkeyttivät sisällöntuotantoa, kun meillä on konkreettisesti mielessä, kenelle sisältöä teemme.

– Linda Dettmann, Grant Thornton

Differo_Aubergine800x800-1