BG_Speechbubbles_dude_1920x900

Motiivipohjaiset ostajapersoonat

Oikein kuvattu ostopäättäjäprofiili konkretisoi myynnin ja markkinoinnin yhteistä fokusta ja sanomaa.

Tavoitteellista markkinointia ostajapersoonien avulla

Motiivipohjaisten ostajapersoonien avulla voit tehostaa markkinointitoimia kohdentamalla ne aidosti asiakasta puhutteleviksi ja tämän tarpeita vastaaviksi. Ymmärtämällä asiakastasi voit tarjota hänelle hyödyllistä tietoa ostopolun eri vaiheissa ja viestiä häntä kiinnostavalla tavalla.

Ota asiakkaan matka haltuun ostajapersoonien avulla!

Differo_Ostajapersoonat_2_800x600px

Mitä ovat motiivipohjaiset ostajapersoonat?

Motiivipohjaiset ostajapersoonat ovat kuvauksia yrityksestäsi keskeisimmistä ostopäättäjistä. Ostajapersoonat kuvaavat mm. roolejaan organisaationsa päätösprosessissa, tiedon tarvetta, tiedon tasoa, ostomotiiveja ja oston esteitä.

Yritykselläsi on todennäköisesti kymmeniä erilaisia ja eri kokoisia asiakkaita – jo yhteen ostoprosessiin liittyen. Älykäs profilointi osaa liittää yhteen riittävän samankaltaiset motiivit, mikä auttaa markkinoinnin kohdentamisessa. Näin markkinoinnin tekeminen ei hajoa liian sirpaleiseksi, vaan pysyy terävänä ja tarkoituksenmukaisena. 

Differon työstämät ostajapersoonat ovat olleet koko strategisen muutoksemme ydin juttu. Workshop, jonka piditte meille, on yksi urani parhaista. Olemme lähteneet uudistamaan koko liiketoimintastrategiaamme persoonat edellä.

Markkinointipäällikkö kansainvälisestä terveysteknologia-alan yrityksestä

Näin ostajapersoonatyö etenee

  • Haastattelemme liiketoimintajohtoa tavoitteistanne
  • Haastatelemme myyntiä asiakkaan ostoprosessiin liittyen
  • Haastattelemme olemassaolevia fokusasiakkaitanne.
  • Vakioidut prosessimme ja hiotut kysymyspatteristot takaavat, että kohderyhmien todelliset tarpeet ja motivaatiot saadaan esiin. Ostajapersoonat tekevät markkinoinnin tavoitekohderyhmän näkyväksi. 
graph1@3x-8

Haluatko kohdentaa markkinointia ostajapersoonien avulla?

Varaa maksuton sparrausaika Katrin kalenterista!

Onnistuneet ostajapersoonat ovat auttaneet jo satoja asiakkaitamme kohdentamaan markkinointiaan

adult-adventure-backpacker-1736222-768x1024

Ramirent Fokusoi ostajan motiiveihin

Sisältömarkkinointia voidaan kohdentaa

Yhdeksästä ostajapersoonasta tiivistettiin kaksi motiivipohjaista ostajapersoonaa

Tutustu Ramirentin caseen

adult-adventure-backpacker-1736222-768x1024

Grant Thornton sai sisältöstrategiasta uuden suunnan markkinoinnille

 

Grant Thornton halusi kehittää digitaalista markkinointia asiakaslähtöisellä ja tuloksellisella tavalla.

Lue Grant Thorntonin tuloksista

adult-adventure-backpacker-1736222-768x1024

WWF jäsensi ostajapersoonat

"Differon kanssa hahmottelemiemme kohderyhmien avulla pyrimme herättelemään yhä useammat kuluttajat, yritykset, yhteisöt ja poliitikot havaitsemaan luonnon monimuotoisuuden heikkenemisen ja innostamaan heitä toimimaan monimuotoisuuden säilyttämiseksi.”

Mari Paavoseppä, WWF

Tutustu WWF:n caseen

 

Lue lisää ostajapersoonatyöstä ja sen hyödyistä yrityksellesi

Blogi Ostajapersoonat tukevat markkinoinnin lisäksi myyntiä

Hyödynnä ostajapersoonia myynnissä, älä pelkästään markkinoinnissa

Ostajapersoonia käytetään tyypillisesti vain markkinoinnissa. Lue miten asiakasymmärrystä lisäävät ostajapersoonat toimivat myös myynnin apuna.

Lue lisää

Blogi

Näin ostajapersoonia jäsennetään – katso esimerkit!

Ostajapersoonat auttavat tehostamaan markkinointia ja kohdentamaan sisältöjä. Tutustu yleisimpiin tapoihin, joilla ostajapersoonia voidaan muodostaa.

Lue lisää

Blogi Opi tunnistamaan ostajapersoonat markkinoinnin tueksi

Opi tunnistamaan yrityksellesi toimivat ostajapersoonat – lue vinkit!

Jos markkinoinnin toimenpiteet eivät kohdistu kellekään, tulokset jäävät laihoiksi. Lue vinkit, joiden avulla opit tunnistamaan ostajapersoonia.

Lue lisää

Blogi Kuvia-Suomesta-kuvaaja-Roine-Piirainen-2-3

Markkinointifunnelin voi heittää romukoppaan

Differo kävi Tukholman Nordic Business Forum -tapahtumassa, jossa Avinash Kaushnik esitteli markkinointifunnelin korvaajaksi neljän kohdan mallin.

Lue lisää

Ostajapersoonien luomisen avulla pystyimme yllättävän nopeasti muuttamaan oman ajattelumme asiakaslähtöisemmäksi. Ostajapersoonat myös selkeyttivät sisällöntuotantoa, kun meillä on konkreettisesti mielessä, kenelle sisältöä teemme.

– Linda Dettmann, Grant Thornton

Differo_Aubergine800x800-1