BG_Speechbubbles_dude_1920x900

Motiivipohjaiset ostajapersoonat

Oikein kuvattu ostopäättäjäprofiili konkretisoi myynnin ja markkinoinnin yhteistä fokusta ja sanomaa.

Tavoitteellista markkinointia ostajapersoonien avulla

Motivaatiopohjaisten ostajapersoonien avulla voit tehostaa markkinointitoimia kohdentamalla ne aidosti asiakasta puhutteleviksi ja tämän tarpeita vastaaviksi. Ymmärtämällä asiakastasi voit tarjota hänelle hyödyllistä tietoa ostopolun eri vaiheissa ja viestiä häntä kiinnostavalla tavalla.

Ota asiakkaan matka haltuun ostajapersoonien avulla!

users@3x-8

Mitä ovat motiivipohjaiset ostajapersoonat?

Motiivipohjaiset ostajapersoonat ovat kuvauksia yrityksestäsi keskeisimmistä ostopäättäjistä. Ostajapersoonat kuvaavat mm. roolejaan organisaationsa päätösprosessissa, tiedon tarvetta, tiedon tasoa, ostomotiiveja ja oston esteitä.

Yritykselläsi on todennäköisesti kymmeniä erilaisia ja eri kokoisia asiakkaita – jo yhteen ostoprosessiin liittyen. Älykäs profilointi osaa liittää yhteen riittävän samankaltaiset motiivit, mikä auttaa kohdentamisessa, eikä markkinoinnin tekeminen hajoa liian sirpaleiseksi. 

user@3x-8

Differon työstämät ostajapersoonat ovat olleet koko strategisen muutoksemme ydin juttu. Workshop, jonka piditte meille, on yksi urani parhaista. Olemme lähteneet uudistamaan koko liiketoimintastrategiaamme persoonat edellä.

Markkinointipäällikkö kansainvälisestä terveysteknologia-alan yrityksestä

Näin ostajapersoonatyö etenee

  • Haastattelemme liiketoimintajohtoa tavoitteistanne
  • Haastatelemme myyntiä asiakkaan ostoprosessiin liittyen
  • Haastattelemme olemassaolevia fokusasiakkaitanne.
  • Vakioidut prosessimme ja hiotut kysymyspatteristot takaavat, että kohderyhmien todelliset tarpeet ja motivaatiot saadaan esiin. Ostajapersoonat tekevät markkinoinnin tavoitekohderyhmän näkyväksi. 
graph1@3x-8

Haluatko kohdentaa markkinointia ostajapersoonien avulla?

Varaa sparrausaika Katrin kalenterista!

Onnistuneet ostajapersoonat ovat auttaneet jo satoja asiakkaitamme kohdentamaan markkinointiaan

adult-adventure-backpacker-1736222-768x1024

Ramirent Fokusoi ostajan motiiveihin

Sisältömarkkinointia voidaan kohdentaa

Yhdeksästä ostajapersoonasta tiivistettiin kaksi motiivipohjaista ostajapersoonaa

Tutustu Ramirentin caseen

adult-adventure-backpacker-1736222-768x1024

Grant Thornton sai sisältöstrategiasta uuden suunnan markkinoinnille

 

Grant Thornton halusi kehittää digitaalista markkinointia asiakaslähtöisellä ja tuloksellisella tavalla.

Lue Grant Thorntonin tuloksista

adult-adventure-backpacker-1736222-768x1024

WWF jäsensi ostajapersoonat

"Differon kanssa hahmottelemiemme kohderyhmien avulla pyrimme herättelemään yhä useammat kuluttajat, yritykset, yhteisöt ja poliitikot havaitsemaan luonnon monimuotoisuuden heikkenemisen ja innostamaan heitä toimimaan monimuotoisuuden säilyttämiseksi.”

Mari Paavoseppä, WWF

Tutustu WWF:n caseen

 

Lue lisää ostajapersoonatyöstä ja sen hyödyistä yrityksellesi

Blogi Ostajapersoonat

Miksi myynti tarvitsee ostajapersoonia?

Motiivipohjaisten ostajapersoonien ja kohdennettujen sisältöjen avulla myyjä myy ympäri vuorokauden. Sisällöt myyvät silloinkin, kun myyjä nukkuu.

Lue lisää

Blogi Kuvia-Suomesta-kuvaaja-Roine-Piirainen-2-3

Markkinointifunnelin voi heittää romukoppaan

Differo kävi Tukholman Nordic Business Forum -tapahtumassa, jossa Avinash Kaushnik esitteli markkinointifunnelin korvaajaksi neljän kohdan mallin.

Lue lisää

Blogi

Sisältömarkkinointikumppanuus taklaa arjen kiireet ja luo pitkäjänteistä näkyvyyttä verkkoon

Sisältömarkkinointikumppanuus taklaa arjen kiireet ja luo pitkäjänteistä näkyvyyttä verkkoon

Lue lisää

Blogi

Miten sisältömarkkinointia suunnitellaan eri ostajapersoonille sisältöpolkujen avulla?

Miten sisältömarkkinointia suunnitellaan eri ostajapersoonille sisältöpolkujen avulla?

Lue lisää

Ostajapersoonien luomisen avulla pystyimme yllättävän nopeasti muuttamaan oman ajattelumme asiakaslähtöisemmäksi. Ostajapersoonat myös selkeyttivät sisällöntuotantoa, kun meillä on konkreettisesti mielessä, kenelle sisältöä teemme.

– Linda Dettmann, Grant Thornton

Differo_Aubergine800x800-1