blank-business-composition-373076

Blogi: Myynnin ja markkinoinnin muutos, sisällöntuotanto, sisältömarkkinointi, sisältöstrategia, strateginen sisältömarkkinointi

Onnistunut sisältömarkkinointi ei ole kikoista tai klikeistä kiinni – vaan ajasta

Mira Oiva

Mira Oiva
Innovatiivinen ja pirskahteleva markkinoinnin fasilitaattori, joka rakastaa tarinankerrontaa ja modernia, strategista markkinointia.
8.3.2019

Sisältömarkkinointi vaatii aikaa tuottaakseen tulosta

Tulosten saavuttaminen ei tapahdu yhdessä yössä. Huomioitavaa on, että strategisen sisältömarkkinoinnin onnistuminen ei ole aina varsinkaan alussa teknisesti mitattavaa – mittarit ja niiden tulkinta saattavat joskus ohjata jopa väärälle polulle.

Moni harhautuu tuijottamaan ainoastaan klikkejä, sometykkäyksiä ja ahdistuu, kun ne eivät automaattisesti pomppaa yhdessä yössä uusiin sfääreihin. Ryöppyävää liidien määrää odotetaan välittömästi, vaikka liidien lähteen tunnistaminen on tunnetusti hyvin haastavaa.

Sisältöstrategian laatimisen jälkeen voit kuitenkin epäonnistua näistä kahdesta syystä: Sisältömarkkinoinnin aloittamatta jättäminen tai sisältömarkkinoinnin lopettaminen liian äkkiä väärien johtopäätösten perusteella.

Tarkkaile alkuun suuntaa – älä tuijota liikaa mittareita

Sisältömarkkinoinnissa jokainen askel vie eteenpäin. On nähtävä pieni muutos. Pienikin indikaatio, joka osoittaa suunnan olevan oikea. Keskity alussa niihin.

Ensimmäisiä sisältöjä tuotettuanne ja jaettuanne alkaa hiljalleen näkyä, että niitä luetaan tai kulutetaan. Asiakkaasi ja sisäiset kävijäsi perehdyttävät itseään sinuun ja toimialaasi: sisäiset kävijät hyödyntävät tuottamaanne sisältöä ja asiakkaat tutustuvat niihin. He löytävät vastaukset yhä tehokkaammin verkkosivuiltanne, ja yhteydenottojen määrä niiden kautta lisääntyy.

Sisällöt maksavat itsensä takaisin ajan myötä

Sisältöstrategia on kestävyyslaji: Superpäivässäkin vieraillut Michael Brenner rohkaisee aktiiviseen ja säännölliseen sisällöntuotantoon, jolla tulokset alkavat näkyä jo liiketoiminnankin tasolla esimerkiksi nousseena kontaktien määränä, uusina kohderyhminä, ansaittuna mediahuomiona ja vahvistuneena näkemyksenä brändistäsi kohderyhmiesi, myös sisäisten, keskuudessa. Tasainen investointi ja sisältöjen määrä lopulta johtavat myös kasvuun muilla mittareilla!

Lähde: Michael Brenner Superpäivässä 31.1.2019

 

Miten seurata sisältöstrategian onnistumista? Lue blogistani, kuinka voit tarkastella onnistumistasi askel askeleelta.

 

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi blogikuva-rekry

Rekry: Sisältöstrategi

Liiketoimintamme kasvaessa haemme nyt tiimiimme mukaan Sisältöstrategia. Haku on auki 30.11.19 saakka, mutta rekrytoimme heti oikean henkilön löydyttyä. Hae pian!

Lue lisää

Blogi Sami_Honkonen

Superpäivä: Miten responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä?

Responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä.

Lue lisää

Blogi karoliina_haikonen-9647

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Superpäivässä Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Karoliina Haikonen puhuu markkinoinnista muutosjohtajana.

Lue lisää

Blogi kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua.

Lue lisää