Sami_Honkonen

Blogi: Superpäivä, Valmennukset ja tapahtumat

Superpäivä: Miten responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä?

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
23.10.2019

Nykyajan liiketoimintakentällä organisaation pelissä pysyminen on raakaa: joko pysyt mukana muuttuvan maailman muutoksissa tai putoat pelistä pois. Modernin johtamisen ja digitalisaation asiantuntija, Tomorrow Techin toimitusjohtaja Sami Honkosella on vankka näkemys siitä, miten organisaatioiden pitäisi toimia menestyäkseen. Hänen mukaansa niiden on muututtava teknologian murroksen mukana ja oltava muuntautumiskykyisempiä sen sijaan, että ne laahaisivat teknologian aikaansaamien muutosten perässä, kuten useimmat tekevät tällä hetkellä.

Muuntautumiskykyistä organisaatiota kutsutaan responsiiviseksi organisaatioksi. Amerikasta lähtöisin olevan ajattelutavan mukaan tällainen organisaatio pystyy mukautumaan nopeasti muuttuvaan maailmaan ja ennen kaikkea hyötymään muutoksesta.

Miten organisaatio sitten voi muuttua responsiiviseksi? Ensinnäkin ajatus organisaatiosta on niksautettava uuteen asentoon.

On ymmärrettävä kompleksisuusteoriaa ja sitä, että kompleksissa maailmassa toimitaan eri tavalla kuin aikaisemmin. Vanhat toimintatavat ja perinteiset organisaation rakenteet on unohdettava, koska ne eivät yksinkertaisesti toimi uudenlaisessa kontekstissa.

On alettava tehdä kokeiluja, jotka ovat responsiivisen organisaation oletustapa kehittymiseen. Kaikki on aina kokeilua, kaikki aloitetaan aina kokeiluilla. Kokeilut voivat olla pieniä ja lyhytaikaisia varsinkin alussa. Kokeiluja ohjataan datalla, jonka pohjalta päätetään, millainen riski otetaan. Hyvät kokeilut skaalataan ylöspäin.

Superpäivässä Sami Honkonen kertoo lisää, kuinka responsiivinen organisaatio käytännössä rakennetaan myynnin ja markkinoinnin osalta.

ILMOITTAUDU SUPERPÄIVÄÄN NYT!

Sami Honkonen:

Sami Honkonen on modernin johtamisen ja digitalisaation asiantuntija. Johtamiskokemus 11 vuoden Reaktor-uralta luo vankan pohjan Samin näkemyksille. Sami on ohjelmistokehitysmenetelmien pioneeri ja ketterien johtamiskäytäntöjen edelläkävijä.

 

Sami_Honkonen

Koodaamisen Sami aloitti 12-vuotiaana ja tämä takaa digitalisaation teknisen puolen syvällisen ymmärtämisen. Sami oli myös ensimmäisten pioneerien joukossa tuomassa Suomeen ketteriä toimintatapoja (Agile ja Lean).

Sami kirjoittaa suosittua blogia työelämän ja johtamisen muutoksesta. Tietotyö yleistyy, mutta johtamisen periaatteet ovat yhä tehdastyön aikakaudelta. Samin kirjoittama artikkeli budjetoinnin haitallisuudesta, sekä pakina huutamisesta johtamistyökaluna ovat keränneet kymmeniä tuhansia lukukertoja ja tuhansia jakoja sosiaalisessa mediassa.

Sami isännöi Boss Level Podcastia, joka esittelee johtajia ja organisaatioita, jotka mullistavat perinteisiä toimintatapoja. Podcastin suosituin jakso kertoo Samin vierailusta Hollannissa Buurtzorgin vieraana. Buurtzorg on 10 000 hengen kotihoivayritys, jossa ei ole yhtäkään esimiestä.

Samin aiheita ovat:
- Digitalisaation vaikutus johtamiseen
- Kokeilukulttuuri ja digitalisaatio
- Yrityskulttuuri
- Tietotyön johtaminen
- Tuotekehityksen tehostaminen

ILMOITTAUDU SUPERPÄIVÄÄN!

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi blogikuva-rekry

Rekry: Sisältöstrategi

Liiketoimintamme kasvaessa haemme nyt tiimiimme mukaan Sisältöstrategia. Haku on auki 30.11.19 saakka, mutta rekrytoimme heti oikean henkilön löydyttyä. Hae pian!

Lue lisää

Blogi Sami_Honkonen

Superpäivä: Miten responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä?

Responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä.

Lue lisää

Blogi karoliina_haikonen-9647

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Superpäivässä Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Karoliina Haikonen puhuu markkinoinnista muutosjohtajana.

Lue lisää

Blogi kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua.

Lue lisää