kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Blogi: sisältömarkkinointi, Superpäivä, sisältöstrategia, strateginen sisältömarkkinointi, Valmennukset ja tapahtumat

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
2.10.2019

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua. Miten markkinointi on noussut yrityksessä strategiseen asemaan ja millaisia muutosvaiheita siinä on ollut? Entä mikä on ollut johdon rooli siinä, että markkinointi on isossa osassa auttamassa, palvelemassa ja edistämässä asiakkaan matkaa yrityksessä?

 

marjaanamalkamakikeksinaisjohtajathappyornotkirstilaasio0638mv

Asiakaskeskeinen Customer Success -asenne on juurtunut syvälle

Kirsti Laasio sanoo, että asiakaskeskeisen asenteen ja tekemisen tulokset näkyvät yrityksessä. Niitä ovat muun muassa:

  • Siiloutuneen tekemisen väheneminen tiimien välillä
  • Paikallisen ja maakohtaisen tekemisen onnistuminen: HappyOrNot tunnistetaan alueilla, johon on panostettukin, kasvu tavoitemarkkinoilla
  • Customer Success korostuu nimenomaan palvelun käyttöönottovaiheessa, josta on saatu enemmän onnistumisia asiakkaan näkökulmasta sekä sitoutumista parannettua.
  • Asiakkaan kohtaamispisteiden ja asiakasmatkan tärkeyden ymmärtäminen

Kirstin puheenvuoro vastaa seuraaviin kysymyksiin:

  1. Millainen on ollut markkinoinnin muutosmatka yrityksessä
  2. Miten strateginen, taktinen, tuotemarkkinointi ja asiakaskokemus on HappyOrNot:illa nivottu yhteen?
  3. Omat havainnot kasvua vauhdittavista markkinoinnin sisäisistä ja ulkoisista onnistumisista

Tule kuulemaan Kirstin vinkit Sisältöstrategian Superpäivään 30.1.2020 Helsinkiin!

Lue lisää blogista

Tutustu Kirstiin: 

Pitkään markkinointijohtajana toimineena, Kirstillä on kokemusta strategian tuloksekkaasta viemisestä käytäntöön, monialaisten tiimien vetämisestä ja siilojen poistamisesta tiimien välillä.

Asiakaskokemuksella johtaminen data-analytiikan, terveysteknologian, kuluttajaelektroniikan ja mobiilipalveluiden tuotteistamisessa on ollut Kirstin uran tärkeimpiä vetureita.

Kirstillä on lähes 20 vuoden kokemus markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisessä kansainvälisessä ympäristössä. Asiakaskeskeisen kulttuurin rakentaminen sekä tavoite ymmärtää asiakkaan tarpeita ovat Kirstin työn vahvoja kulmakiviä.   

Superpaiva2020_KirstiLaasio_quote_1200x627

 

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

Strateginen kumppanuus on mahdollista vain, jos markkinointi tukee sitä

Moni yritys haluaa olla asiakkaansa strateginen kumppani. Tavoitteen toteutuminen vaatii markkinointistrategian muutosta. Lue lisää Katrin blogista!

Lue lisää

Blogi

Yhdessä tekemällä syntyy suuria muutoksia - ensimmäinen vuosi toimitusjohtajana

Suvi Johanssonin ensimmäinen vuosi Differon toimitusjohtajana oli monin tavoin onnistunut. Lue blogista, mitä muutoksia vuoden aikana tehtiin ja miksi.

Lue lisää

Blogi Tapahtuma verkosssa

LIVEnaari behind the scenes – 7 + 1 oppia tapahtuman toteuttamiseen verkossa

Verkossa järjestettävät tapahtumat ovat nyt suosittuja. Differon oma online-tapahtuma oli menestys, lue tästä parhaat vinkit onnistumiseen!

Lue lisää

Blogi

Kauppa käy niillä, jotka yrittävät ja hyödyntävät digitaalisia markkinointikanavia

Hyödynnä digitaalisia markkinointikanavia ja varmista kaupan käynnin sujuvuus myös poikkeusolosuhteiden aikana.

Lue lisää