kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Blogi: sisältömarkkinointi, Superpäivä, sisältöstrategia, strateginen sisältömarkkinointi, Valmennukset ja tapahtumat

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
2.10.2019

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua. Miten markkinointi on noussut yrityksessä strategiseen asemaan ja millaisia muutosvaiheita siinä on ollut? Entä mikä on ollut johdon rooli siinä, että markkinointi on isossa osassa auttamassa, palvelemassa ja edistämässä asiakkaan matkaa yrityksessä?

 

marjaanamalkamakikeksinaisjohtajathappyornotkirstilaasio0638mv

Asiakaskeskeinen Customer Success -asenne on juurtunut syvälle

Kirsti Laasio sanoo, että asiakaskeskeisen asenteen ja tekemisen tulokset näkyvät yrityksessä. Niitä ovat muun muassa:

  • Siiloutuneen tekemisen väheneminen tiimien välillä
  • Paikallisen ja maakohtaisen tekemisen onnistuminen: HappyOrNot tunnistetaan alueilla, johon on panostettukin, kasvu tavoitemarkkinoilla
  • Customer Success korostuu nimenomaan palvelun käyttöönottovaiheessa, josta on saatu enemmän onnistumisia asiakkaan näkökulmasta sekä sitoutumista parannettua.
  • Asiakkaan kohtaamispisteiden ja asiakasmatkan tärkeyden ymmärtäminen

Kirstin puheenvuoro vastaa seuraaviin kysymyksiin:

  1. Millainen on ollut markkinoinnin muutosmatka yrityksessä
  2. Miten strateginen, taktinen, tuotemarkkinointi ja asiakaskokemus on HappyOrNot:illa nivottu yhteen?
  3. Omat havainnot kasvua vauhdittavista markkinoinnin sisäisistä ja ulkoisista onnistumisista

Tule kuulemaan Kirstin vinkit Sisältöstrategian Superpäivään 30.1.2020 Helsinkiin!

Lue lisää blogista

Tutustu Kirstiin: 

Pitkään markkinointijohtajana toimineena, Kirstillä on kokemusta strategian tuloksekkaasta viemisestä käytäntöön, monialaisten tiimien vetämisestä ja siilojen poistamisesta tiimien välillä.

Asiakaskokemuksella johtaminen data-analytiikan, terveysteknologian, kuluttajaelektroniikan ja mobiilipalveluiden tuotteistamisessa on ollut Kirstin uran tärkeimpiä vetureita.

Kirstillä on lähes 20 vuoden kokemus markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisessä kansainvälisessä ympäristössä. Asiakaskeskeisen kulttuurin rakentaminen sekä tavoite ymmärtää asiakkaan tarpeita ovat Kirstin työn vahvoja kulmakiviä.   

Superpaiva2020_KirstiLaasio_quote_1200x627

 

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

B2B-sisältömarkkinoinnin trendit 2024

Uusi vuosi on alkanut ja markkinoijat miettivät kuumeisesti, mitä se tuo tullessaan. Lue lisää!

Lue lisää

Blogi Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Lue lisää

Blogi Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Valaise nuorten tulevaisuus – Myynninmaailma ja Differo tukevat tänä jouluna nuorten mielenterveyttä

Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Lue lisää

Blogi

Strategisen sisältömarkkinoinnin tulevaisuus, osa 3/3: Case Wärtsilä

Markkinoinnin muutos näkyy positioissa, joita yrityksissä tällä hetkellä on. Esimerkiksi Wärtsilässä myynnin ja markkinoinnin rajapintaan rakentuu uutta osaamista ja siirrytään kohti myynnin digitaalista transformaatiota.

Lue lisää