Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua. Miten markkinointi on noussut yrityksessä strategiseen asemaan ja millaisia muutosvaiheita siinä on ollut? Entä mikä on ollut johdon rooli siinä, että markkinointi on isossa osassa auttamassa, palvelemassa ja edistämässä asiakkaan matkaa yrityksessä?

Asiakaskeskeinen Customer Success -asenne on juurtunut syvälle
Kirsti Laasio sanoo, että asiakaskeskeisen asenteen ja tekemisen tulokset näkyvät yrityksessä. Niitä ovat muun muassa:
- Siiloutuneen tekemisen väheneminen tiimien välillä
- Paikallisen ja maakohtaisen tekemisen onnistuminen: HappyOrNot tunnistetaan alueilla, johon on panostettukin, kasvu tavoitemarkkinoilla
- Customer Success korostuu nimenomaan palvelun käyttöönottovaiheessa, josta on saatu enemmän onnistumisia asiakkaan näkökulmasta sekä sitoutumista parannettua.
- Asiakkaan kohtaamispisteiden ja asiakasmatkan tärkeyden ymmärtäminen
Kirstin puheenvuoro vastaa seuraaviin kysymyksiin:
- Millainen on ollut markkinoinnin muutosmatka yrityksessä
- Miten strateginen, taktinen, tuotemarkkinointi ja asiakaskokemus on HappyOrNot:illa nivottu yhteen?
- Omat havainnot kasvua vauhdittavista markkinoinnin sisäisistä ja ulkoisista onnistumisista
Tule kuulemaan Kirstin vinkit Sisältöstrategian Superpäivään 30.1.2020 Helsinkiin!
Tutustu Kirstiin:
Pitkään markkinointijohtajana toimineena, Kirstillä on kokemusta strategian tuloksekkaasta viemisestä käytäntöön, monialaisten tiimien vetämisestä ja siilojen poistamisesta tiimien välillä.
Asiakaskokemuksella johtaminen data-analytiikan, terveysteknologian, kuluttajaelektroniikan ja mobiilipalveluiden tuotteistamisessa on ollut Kirstin uran tärkeimpiä vetureita.
Kirstillä on lähes 20 vuoden kokemus markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisessä kansainvälisessä ympäristössä. Asiakaskeskeisen kulttuurin rakentaminen sekä tavoite ymmärtää asiakkaan tarpeita ovat Kirstin työn vahvoja kulmakiviä.