Blogi: Ajankohtaista, kuukausipalvelu, sisällöntuotanto, sisältömarkkinointi, sisältöstrategia, Uncategorized

Voiko markkinointia tai viestintää ulkoistaa? Kyllä voi.

Paula Savonen

Paula Savonen
Designing customer-driven digital marketing for growth.
7.8.2018

Me Differolla saamme valtaosan leivästämme sisältömarkkinoinnin ja markkinointiviestinnän kuukausipalvelusta. Nimetty tiimi varaa asiakkaalle sovitun määrän työtunteja kuukaudessa. Tuntiraamin puitteissa tuotamme sisältömarkkinoinnin töitä monipuolisesti.

Töistä valtaosa on kuukausittain toistuvia tehtäviä, kuten esimerkiksi sisällöntuotantoa, sometilien hallintaa tai uutiskirjeen tuotantoa. Vastaamme muuttuviin tilanteisiin ja nopeisiin työpyyntöihin joustavasti. Samalla toimimme asiakkaan markkinointia kehittävänä kumppanina: yksi osa työstämme on tuoda pöytään ideoita ja ajatuksia siitä, kuinka asioita voisi kehittää ja tehdä uudella tavalla.

Differolla on tällä hetkellä toistakymmentä kuukausipalveluasiakasta, joista suurin osa on B2B-yrityksiä. Onnistumme työssämme siksi, että meistä monella on omaa kokemusta kansainvälisten B2B-yritysten markkinointi- ja viestintätehtävistä. Kaiken perustana on luottamus.

Miten kuukausipalvelu ostetaan?

Palvelun ostaminen lähtee käyntiin keskustelulla tarpeistanne ja tavoitteistanne. Tiimillämme on ammattitaitoa tehdä kaikkia niitä töitä, joita B2B-yrityksessä tarvitaan aina markkinointi- ja viestintäkoordinaattorin tai sisällöntuottajan töistä johtoryhmätyöskentelyyn. Tärkeintä on miettiä, millaista apua asiakas tarvitsee ja mikä vie asiakasta eniten eteenpäin.

Kun tarpeet ja tavoitteet ovat selvillä, mietimme kuinka paljon toivottuihin töihin menisi kuukaudessa aikaa ja toisaalta taas riittävätkö tilatut tunnit toivottujen töiden tekemiseen.

Tässä kysymyksiä, joista usein aloitamme keskustelun:

  • Mitä tuloksia haluatte saavuttaa?
  • Millainen tiimi teillä on tällä hetkellä tekemässä markkinointia?
  • Missä sisältömarkkinoinnin ja markkinointiviestinnän tekemisessä olette itse todella hyviä?
  • Missä tarvitsette kaikista eniten apua?

Mitä sisältömarkkinointi palveluna maksaa?

Palvelun laajuus tai syvyys määrittää palvelun arvon: skaala B2B-yrityksille vaihtelee 3000 eurosta yli 10 000 euroon kuukaudessa*.  Kolmella tuhannella eurolla saat vaikkapa kuukausittaisen uutiskirjeen toimittamisen ja sisällöntuotannon, sekä esimerkiksi sosiaalisen median tilien päivitystä.

Viidellä tuhannella eurolla saat tähän päälle jo enemmän kehitystyötä ja suunnittelua tai vaikkapa extrasisältöjä – referenssitarinaa, videota tai podcastin. Vaihtoehtoisesti voimme sparrata henkilökuntaa vaikkapa sosiaalisen median käytössä tai auttaa tapahtumamarkkinoinnissa.

Kun palvelu laajenee viisinumeroiseksi luvuksi, voit jo harkita isonkin osa-alueen ulkoistamista, tai markkinointipäällikön vuokraamista.

Tärkeintä on miettiä, mikä vie teitä eniten eteenpäin ja toisaalta, miten me voimme auttaa teitä pääsemään tavoitteeseenne.

*) Blogin palveluhinnat ovat arvioita. Tarkan hinnan voimme määritellä, kun työn sisältö on selvillä.

Lue aiheesta lisää Sannan blogista: Sisältömarkkinointikumppanuus taklaa arjen kiireet ja luo pitkäjänteistä näkyvyyttä verkkoon

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi Karoliina Haikonen

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Superpäivässä Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Karoliina Haikonen puhuu markkinoinnista muutosjohtajana.

Lue lisää

Blogi kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua.

Lue lisää

Blogi sima-panostukset-nyt

Miten yritykset budjetoivat sisältömarkkinointiin? Katso kyselymme tulokset.

Kysyimme sisältömarkkinonnin budjetointi -webinaarin osallistujilta, miten he omaa sisältömarkkinointibudjettia rakentavat nyt ja tulevaisuudessa.

Lue lisää

Blogi success-4281481_1280

Asiakaslähtöisen myynnin ja markkinoinnin etulinjassa organisoidutaan uudelleen

Asiakaslähtöinen myynti ja markkinointi yhdistävät voimansa tavoitteenaan tunnistaa asiakkaan ostokäyttäytyminen ja tukea asiakkaan matkaa.

Lue lisää