Blogi: Asiantuntijat Differolla, markkinointitiimi, sisällöntuotanto, sisältömarkkinointitiimi, sisältöstrategia

Toimivan sisältömarkkinointitiimin päärakennusaine on luottamus ja se näkyy myös tuloksissa

Petra Lylander

Petra Lylander
Creativity combined with analytics
18.6.2019

Teemme sisältöstrategiatyötä yleensä tiiviissä yhteistyössä kahden tai kolmen kuukauden ajan myynnin, markkinoinnin ja liiketoimintajohdon kanssa. Tällöin haastattelemme asiakkaita ja yrityksen asiantuntijoita, tutustumme yrityksen taustamateriaaleihin, kuten liiketoimintastrategiaan ja asiakaspalautteisiin. Sisältöstrategiatyön kautta saamme valtavasti tietoa yrityksestä ja sen asiakkaista. Tällaisesta työstä kertyneen kokemuksen ja tiedon kautta olemme kehittäneet työmalleja, joiden avulla tuomme asiakkaamme asiakkaan esiin ja kaiken tekemisen keskelle.

Erityisesti yrityksen ydintiimin kanssa luomme yhteiset toimintatavat, ja molemminpuolinen luottamus rakentuu tekojen ja yhteisten onnistumisten kautta. Tämä puolestaan luo edellytykset rehelliselle ja avoimelle viestinnälle. Haastamme ja tuomme uusia näkökulmia, jotta sinä voit tehdä parhaan päätöksen, koskee se sitten markkinoinnin automaation tai vaikka uutiskirjejärjestelmän valintaa.

 

"Differo pitää homman ruodussa. Kun monta rautaa on tulessa, Differo pitää huolen siitä, että olemme ajan tasalla tilanteesta. Siten asiat ovat todellakin edenneet. Kaikki, mihin lähdemme hakemaan ratkaisuja ovat lähteneet sujumaan – sisällöt ja sisältöideat ovat syntyneet nopeasti”, Merja Kuukka, markkinoinnin ja viestinnän asiantuntija, Rudus Oy.

 

Toimiva suunnitelma ja osuvat taktiset toimenpiteet vievät sisältöstrategian käytäntöön

Yhteistyö jatkuu sisältöstrategian jälkeen taktisempiin töihin luontevasti. Olemme silloin jo tavallaan osa tiimiä. Autamme hyvin monipuolisesti eri asioissa, mutta yhdistävä tekijä on laadukas sisältö ja sitähän tarvitaan kaikkialla! Somenostoissa, somekampanjoissa, tapahtumissa, Google Ads -mainoksissa, verkkosivujen kaikissa sisällöissä, erilaisissa mikrosisällöissä, videoissa, webinaareissa, podcasteissa ja uutiskirjeissä. Tämäkin vaatii ennen toteuttamista tarkkaa suunnittelua ja konseptointia, jotta kokonaisuus on toimiva, yhdenmukainen ja sisältöä haluttuun formaattiin on helppo tuottaa jatkossa.  

Luomme liiketoiminnan tavoitteista ohjatut mittarit ja viemme ne käytännön tasolle aina helppolukuiseen raporttiin asti. Valmistaudumme palavereihin aina hyvin, jotta hommat etenevät tehokkaasti. Yleensä aina nauretaan ja on sitä joskus itkettykin yhdessä. Virheitä ja unohduksia sattuu välillä, mutta se on vain elämää ja ymmärrämme kaikki sen.

 

Rudus Kotipolku on erinomainen esimerkki siitä, että pienellä kuukausittaisella investoinnilla on pitkäjänteisesti kerrytetty sisältöjä. Tämä näkyy sivukävijöiden määrän merkittävänä kasvuna ja hakukonenäkyvyyden parantumisena. Vuositasolla kävijämäärät ovat lähes kaksinkertaistuneet ja hakukoneista tulee kolme kertaa enemmän liikennettä kuin aikaisemmin”, toteaa Differo Oy:n Jarno Ahokas.

 

Kaikkien asiantuntemus käytettävissäsi

Tulemme eri taustoista ja useimmilla meistä on vuosien kokemus käytännön työstä eri yritysten markkinointiosastoilta. I feel you! Tekisi monesti mieli sanoa. Myynnin ja markkinoinnin välillä on vielä edelleen usein kuilu, vaikka näennäisesti yksi tiimi olisikin.

Kaikki tämä kokemus ja osaaminen on sinun käytettävissäsi. Saat sparrausta, suunnitelman ja käytännön toteutusta. Saat apua juuri sen verran kuin tarvitset.

Sanovat, että meidän kanssa on kiva tehdä hommia ;)

Ota yhteyttä, niin autamme sinua, tiimiäsi, myyntiä ja koko yritystä tulemaan asiakaslähtöisemmäksi askel kerrallaan.

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi blogikuva-rekry

Rekry: Sisältöstrategi

Liiketoimintamme kasvaessa haemme nyt tiimiimme mukaan Sisältöstrategia. Haku on auki 30.11.19 saakka, mutta rekrytoimme heti oikean henkilön löydyttyä. Hae pian!

Lue lisää

Blogi Sami_Honkonen

Superpäivä: Miten responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä?

Responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä.

Lue lisää

Blogi karoliina_haikonen-9647

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Superpäivässä Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Karoliina Haikonen puhuu markkinoinnista muutosjohtajana.

Lue lisää

Blogi kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua.

Lue lisää