Näin hyödynnät arvolupausta B2B-markkinoinnissa

Blogi: sisältömarkkinointi, arvolupaus

LIVEnaari: Näin hyödynnät arvolupausta B2B-markkinoinnissa

Laura Browne

Laura Browne
Brighter future with better digital strategies.
29.9.2020

Arvolupauksesta puhutaan yhä enemmän, ja se on tärkeä osa määriteltäessä bisneksen ydintä: mitä me teemme ja miksi asiakkaan tulisi valita meidät? Monilla yrityksillä voi olla haastavaa sanoittaa, mikä erottaa heidät muista ja mikä tekee juuri heidän yrityksestään ainutlaatuisen. Onnistunut arvolupaus vahvistaa asiakkaan kokemaa hyötyä häivyttäen kustannusta.

Arvolupaus on yksinkertainen, helposti omaksuttavissa ja sen pystyy lukemaan ja ymmärtämään vain muutamissa sekunneissa. Arvolupaus on vakuutus arvosta, jonka asiakas saa yrityksen tarjoamista tuotteista ja palveluista. Arvolupaus perustuu todellisiin asioihin ylistyssanojen sijasta. Tässä muutama vinkki, joilla pääset alkuun.

 

1. Jotta voit laatia arvolupauksen, sinun on tunnettava asiakkaasi

Ensimmäinen asia ennen kuin arvolupausta voidaan alkaa määrittää, on tuntea yrityksen asiakkaat eli muodostaa asiakaspersoonat ja ostopolut. Tämä on pohja myös hyvin tehdylle sisältöstrategialle ja auttaa yritystä keskittymään oikeisiin asiakkuuksiin ja jättämään vähemmälle huomiolle ne, jotka eivät ole kannattavia tai haluttua kohderyhmää. Arvolupaus tehdään siis sen takia, ettei luvata kaikkea kaikille vaan tiettyä tietyille!

 

2. Ota arvolupaus osaksi sisältömarkkinointia

Laita arvolupaus sisältömarkkinoinnin keskiöön, tee siitä sisältömarkkinoinnin punainen lanka. Yhdistä asiakkaan tarpeet yrityksesi tarjoamaan. Arvolupauksen avulla kirkastat sen ajatuksen, mitä voit tehdä asiakkaasi elämää parantaaksesi.

 

3. Selvennä arvolupauksen tärkeys ja merkitys sisäisesti

Oikein muodostetun arvolupauksen ansiosta yritys osaa toimia johdonmukaisesti ja systemaattisesti koko asiakkuuden elinkaaren aikana. Kaikille yrityksessä on selvää, miksi ollaan olemassa, ketä varten ja millaista arvoa asiakkaalle tuotetaan ja tämä johtaa parempaan lopputulokseen esimerkiksi uusasiakashankintaa tehtäessä.

Haluaisitko oppia lisää siitä, mikä on arvolupauksen rooli asiakkuuden elinkaaren aikana ja asiakaspidossa? Mitä se tarkoittaa konkreettisesti ja miten arvolupaus muuttuu todeksi sisällöillä?Jatkamme aiheesta keskustelua Melkin strategiakonsultti Riikka Tannerin kanssa Differon toisessa LIVEnaarissa 6.10. Ilmoittaudu maksuttomaan LIVEnaariin tästä.

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

LIVEnaaritiiseri: Myynnin ja markkinoinnin yhteispelissä voittaa asiakas

Oikean sisällön avulla rakennat luottamusta verkossa jo ennen ensimmäistä myyntikeskustelua. Asiakaslähtöinen, laadukas sisältö vastaa useimmin kysyttyihin kysymyksiin ja asiakkaasi ovat lähempänä ostopäätöstä, kun keskusteluun vihdoin ryhdytään.

Lue lisää

Blogi

LIVEnaaritiiseri: Sisältöstrategia - teenkö itse vai ostanko palveluna?

Kiinnostaako sisältöstrategian tekeminen itse vai haluaisitko ostaa sen suoraan palveluna? Sisältöstrategia määrittelee askelmerkit sisältömarkkinoinnille.

Lue lisää

Blogi Näin hyödynnät arvolupausta B2B-markkinoinnissa

LIVEnaari: Näin hyödynnät arvolupausta B2B-markkinoinnissa

Arvolupaus on vakuutus arvosta, jonka asiakas saa yrityksen palveluista tai tuotteista. Aloita arvolupauksen laatiminen näillä vinkeillä!

Lue lisää

Blogi

LIVEnaaritiiseri: Konseptoi ja tavoita kohderyhmäsi

Kuinka erottautua webinaariviidakossa? Paranna tavoittavuutta ja tuloksia - konseptoi webinaari kohderyhmiesi kiinnostusten ja tarpeiden pohjalta.

Lue lisää