Näin hyödynnät arvolupausta B2B-markkinoinnissa

Blogi: sisältömarkkinointi, arvolupaus

LIVEnaari: Näin hyödynnät arvolupausta B2B-markkinoinnissa

Laura Browne

Laura Browne
Laura Browne on Differon johtava konsultti ja kehitysjohtaja, jolla on yli 10 vuoden kokemus sisältömarkkinoinnin strategisesta konsultoinnista suomalaisten ja kansainvälisten yritysten myynti- ja markkinointijohdon rinnalla. Hän vannoo empatian, osallistamisen, datan ja aina hieman paremmin tekemisen nimeen.
29.9.2020

Arvolupauksesta puhutaan yhä enemmän, ja se on tärkeä osa määriteltäessä bisneksen ydintä: mitä me teemme ja miksi asiakkaan tulisi valita meidät? Monilla yrityksillä voi olla haastavaa sanoittaa, mikä erottaa heidät muista ja mikä tekee juuri heidän yrityksestään ainutlaatuisen. Onnistunut arvolupaus vahvistaa asiakkaan kokemaa hyötyä häivyttäen kustannusta.

Arvolupaus on yksinkertainen, helposti omaksuttavissa ja sen pystyy lukemaan ja ymmärtämään vain muutamissa sekunneissa. Arvolupaus on vakuutus arvosta, jonka asiakas saa yrityksen tarjoamista tuotteista ja palveluista. Arvolupaus perustuu todellisiin asioihin ylistyssanojen sijasta. Tässä muutama vinkki, joilla pääset alkuun.

 

1. Jotta voit laatia arvolupauksen, sinun on tunnettava asiakkaasi

Ensimmäinen asia ennen kuin arvolupausta voidaan alkaa määrittää, on tuntea yrityksen asiakkaat eli muodostaa asiakaspersoonat ja ostopolut. Tämä on pohja myös hyvin tehdylle sisältöstrategialle ja auttaa yritystä keskittymään oikeisiin asiakkuuksiin ja jättämään vähemmälle huomiolle ne, jotka eivät ole kannattavia tai haluttua kohderyhmää. Arvolupaus tehdään siis sen takia, ettei luvata kaikkea kaikille vaan tiettyä tietyille!

 

2. Ota arvolupaus osaksi sisältömarkkinointia

Laita arvolupaus sisältömarkkinoinnin keskiöön, tee siitä sisältömarkkinoinnin punainen lanka. Yhdistä asiakkaan tarpeet yrityksesi tarjoamaan. Arvolupauksen avulla kirkastat sen ajatuksen, mitä voit tehdä asiakkaasi elämää parantaaksesi.

 

3. Selvennä arvolupauksen tärkeys ja merkitys sisäisesti

Oikein muodostetun arvolupauksen ansiosta yritys osaa toimia johdonmukaisesti ja systemaattisesti koko asiakkuuden elinkaaren aikana. Kaikille yrityksessä on selvää, miksi ollaan olemassa, ketä varten ja millaista arvoa asiakkaalle tuotetaan ja tämä johtaa parempaan lopputulokseen esimerkiksi uusasiakashankintaa tehtäessä.

Haluaisitko oppia lisää siitä, mikä on arvolupauksen rooli asiakkuuden elinkaaren aikana ja asiakaspidossa? Mitä se tarkoittaa konkreettisesti ja miten arvolupaus muuttuu todeksi sisällöillä?Jatkamme aiheesta keskustelua Melkin strategiakonsultti Riikka Tannerin kanssa Differon toisessa LIVEnaarissa 6.10. Ilmoittaudu maksuttomaan LIVEnaariin tästä.

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

B2B-sisältömarkkinoinnin trendit 2024

Uusi vuosi on alkanut ja markkinoijat miettivät kuumeisesti, mitä se tuo tullessaan. Lue lisää!

Lue lisää

Blogi Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Lue lisää

Blogi Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Valaise nuorten tulevaisuus – Myynninmaailma ja Differo tukevat tänä jouluna nuorten mielenterveyttä

Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Lue lisää

Blogi

Strategisen sisältömarkkinoinnin tulevaisuus, osa 3/3: Case Wärtsilä

Markkinoinnin muutos näkyy positioissa, joita yrityksissä tällä hetkellä on. Esimerkiksi Wärtsilässä myynnin ja markkinoinnin rajapintaan rakentuu uutta osaamista ja siirrytään kohti myynnin digitaalista transformaatiota.

Lue lisää