Blogi: sisältömarkkinointi, Webinaari

LIVEnaari: Konseptoi ja tavoita kohderyhmäsi

Santeri Niemi
28.9.2020

Yritysten järjestämien webinaarien määrä kasvaa vuosi vuodelta. Tämä suurimmalle osalle poikkeuksellinen vuosi on saanut monet sellaisetkin tahot, jotka ovat ennen luottaneet esimerkiksi kiertäviin aluemyyjiin tai messuosastoihin, järjestämään webinaareja.  

Ilman konseptia tai suunnitelmaa webinaari, kuten sisältömarkkinointi yleisestikin, on hakuammuntaa - silloin niin oma kuin osallistujienkin hyöty jää rajalliseksi. Kun tarjonnan määrä kasvaa, erottautuminen ja onnistuneen webinaarikonseptin luominen muuttuvat haastavammaksi ja samaan aikaan entistä tärkeämmäksi. Kun käytät hieman aikaa konseptointiin ennen ensimmäistä webinaaria tai kehitystyökaluna jo käynnistyneen webinaarisarjan pitoon, saat määriteltyä selkeästi kenelle ja millaista webinaaria ollaan tekemässä. 

Konseptoinnissa määritellään webinaari(e)n:
  • tavoite
  • kohderyhmä
  • tekninen ja sisällöllinen toteutus
  • markkinointi ennen ja jälkeen webinaaria.
Konseptin tulisi olla elävä työkalu. Sitä tulisi uudistaa ja kehittää jatkuvasti saatujen oppien ja onnistumisten pohjalta. Vasta silloin voit tarjota osallistujalle hyödyllistä sisältöä ja saat heidät houkuteltua linjoille yhä uudestaan.

Mitkä ovat onnistuneen webinaaritoteutuksen avaintekijöitä? Miten rakentaa oman näköinen, kiinnostava ja omille kohderyhmille suunnattu webinaari? Tule mukaan Differon Livenaariin 6.10., jolloin kuulet lisää meidän ja muiden ajatuksista webinaarien parantamiseksi sekä paljon muuta asiaa sisältömarkkinoinnista.

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

Miksi www-projektissa tarvitaan sisältökonsulttia?

Kun suunnittelet verkkopalvelu-uudistusta, älä unohda asiakaslähtöisyyttä. Lue blogista, miten sisältökonsultti voi auttaa siinä.

Lue lisää

Blogi

LIVEnaari: Myynnin ja markkinoinnin yhteispelissä voittaa asiakas

Oikean sisällön avulla rakennat luottamusta verkossa jo ennen ensimmäistä myyntikeskustelua. Asiakaslähtöinen, laadukas sisältö vastaa useimmin kysyttyihin kysymyksiin ja asiakkaasi ovat lähempänä ostopäätöstä, kun keskusteluun vihdoin ryhdytään.

Lue lisää

Blogi

LIVEnaari: Sisältöstrategia - teenkö itse vai ostanko palveluna?

Kiinnostaako sisältöstrategian tekeminen itse vai haluaisitko ostaa sen suoraan palveluna? Sisältöstrategia määrittelee askelmerkit sisältömarkkinoinnille.

Lue lisää

Blogi Näin hyödynnät arvolupausta B2B-markkinoinnissa

LIVEnaari: Näin hyödynnät arvolupausta B2B-markkinoinnissa

Arvolupaus on vakuutus arvosta, jonka asiakas saa yrityksen palveluista tai tuotteista. Aloita arvolupauksen laatiminen näillä vinkeillä!

Lue lisää