Blogi: sisältömarkkinointi, Webinaari

LIVEnaari: Konseptoi ja tavoita kohderyhmäsi

Santeri Niemi
28.9.2020

Yritysten järjestämien webinaarien määrä kasvaa vuosi vuodelta. Tämä suurimmalle osalle poikkeuksellinen vuosi on saanut monet sellaisetkin tahot, jotka ovat ennen luottaneet esimerkiksi kiertäviin aluemyyjiin tai messuosastoihin, järjestämään webinaareja.  

Ilman konseptia tai suunnitelmaa webinaari, kuten sisältömarkkinointi yleisestikin, on hakuammuntaa - silloin niin oma kuin osallistujienkin hyöty jää rajalliseksi. Kun tarjonnan määrä kasvaa, erottautuminen ja onnistuneen webinaarikonseptin luominen muuttuvat haastavammaksi ja samaan aikaan entistä tärkeämmäksi. Kun käytät hieman aikaa konseptointiin ennen ensimmäistä webinaaria tai kehitystyökaluna jo käynnistyneen webinaarisarjan pitoon, saat määriteltyä selkeästi kenelle ja millaista webinaaria ollaan tekemässä. 

Konseptoinnissa määritellään webinaari(e)n:
  • tavoite
  • kohderyhmä
  • tekninen ja sisällöllinen toteutus
  • markkinointi ennen ja jälkeen webinaaria.
Konseptin tulisi olla elävä työkalu. Sitä tulisi uudistaa ja kehittää jatkuvasti saatujen oppien ja onnistumisten pohjalta. Vasta silloin voit tarjota osallistujalle hyödyllistä sisältöä ja saat heidät houkuteltua linjoille yhä uudestaan.

Mitkä ovat onnistuneen webinaaritoteutuksen avaintekijöitä? Miten rakentaa oman näköinen, kiinnostava ja omille kohderyhmille suunnattu webinaari? Tule mukaan Differon Livenaariin 6.10., jolloin kuulet lisää meidän ja muiden ajatuksista webinaarien parantamiseksi sekä paljon muuta asiaa sisältömarkkinoinnista.

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

B2B-sisältömarkkinoinnin trendit 2024

Uusi vuosi on alkanut ja markkinoijat miettivät kuumeisesti, mitä se tuo tullessaan. Lue lisää!

Lue lisää

Blogi Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Lue lisää

Blogi Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Valaise nuorten tulevaisuus – Myynninmaailma ja Differo tukevat tänä jouluna nuorten mielenterveyttä

Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Lue lisää

Blogi

Strategisen sisältömarkkinoinnin tulevaisuus, osa 3/3: Case Wärtsilä

Markkinoinnin muutos näkyy positioissa, joita yrityksissä tällä hetkellä on. Esimerkiksi Wärtsilässä myynnin ja markkinoinnin rajapintaan rakentuu uutta osaamista ja siirrytään kohti myynnin digitaalista transformaatiota.

Lue lisää