Yritysten järjestämien webinaarien määrä kasvaa vuosi vuodelta. Tämä suurimmalle osalle poikkeuksellinen vuosi on saanut monet sellaisetkin tahot, jotka ovat ennen luottaneet esimerkiksi kiertäviin aluemyyjiin tai messuosastoihin, järjestämään webinaareja.
Ilman konseptia tai suunnitelmaa webinaari, kuten sisältömarkkinointi yleisestikin, on hakuammuntaa - silloin niin oma kuin osallistujienkin hyöty jää rajalliseksi. Kun tarjonnan määrä kasvaa, erottautuminen ja onnistuneen webinaarikonseptin luominen muuttuvat haastavammaksi ja samaan aikaan entistä tärkeämmäksi. Kun käytät hieman aikaa konseptointiin ennen ensimmäistä webinaaria tai kehitystyökaluna jo käynnistyneen webinaarisarjan pitoon, saat määriteltyä selkeästi kenelle ja millaista webinaaria ollaan tekemässä.Konseptoinnissa määritellään webinaari(e)n:
- tavoite
- kohderyhmä
- tekninen ja sisällöllinen toteutus
- markkinointi ennen ja jälkeen webinaaria.
Mitkä ovat onnistuneen webinaaritoteutuksen avaintekijöitä? Miten rakentaa oman näköinen, kiinnostava ja omille kohderyhmille suunnattu webinaari? Tule mukaan Differon Livenaariin 6.10., jolloin kuulet lisää meidän ja muiden ajatuksista webinaarien parantamiseksi sekä paljon muuta asiaa sisältömarkkinoinnista.