Blogi: linkedin, Myynnin ja markkinoinnin muutos, Valmennukset ja tapahtumat, Differo LIVEnaari

LIVEnaari: Hyödynnätkö Linkedin-mainonnan koko potentiaalin?

Nadja Huotari
Modern Marketing & Digital Enthusiast
12.5.2020

LinkedIn on suurelle osalle B2B-yrityksistä tärkein sosiaalisen median kanava. Useat yritykset tekevätkin mainontaa LinkedInissä, mutta uskallan väittää, että harva hyödyntää mainonnan koko potentiaalia.

LinkedIn on suurelle osalle B2B-yrityksistä tärkein sosiaalisen median kanava. Useat yritykset tekevätkin mainontaa LinkedInissä, mutta uskallan väittää, että harva hyödyntää mainonnan koko potentiaalia.

LinkedIniä pidetään muihin kanaviin sosiaalisen median verrattuna kalliina ja totta on, että klikkihinnat ovat esimerkiksi Facebookia korkeammat. LinkedIn on kuitenkin loistava tapa kohdentaa mainontaa tehokkaasti juuri omalle kohderyhmälle. Mainonnan tehokkuutta kannattaa tarkastella pelkän klikkihinnan sijaan laajemmin verkkosivuilla tapahtuvien konversioiden, kuten yhteydenottojen, näkökulmasta.

Mainosta siellä, missä kohderyhmäsi on

On sanomattakin selvää, että jos kohderyhmäsi ei käytä LinkedIniä, niin siellä ei kannata mainostaa.

Onnistunut mainonta, kuten sisältömarkkinointi yleisestikin, lähtee kohderyhmäymmärryksestä.  Selvitä mitkä asiat kiinnostavat kohderyhmääsi ja millaisella viestillä heidät tavoitat.

Unohda mainoskikkailut, selkeys on valttia

Kokemukseni mukaan LinkedIn-mainos kannattaa pitää selkeänä ja lyhyenä. Kerro asiasi napakasti muutamalla lauseella ja sijoita pääviesti heti mainoksen alkuun. Jos haluat ohjata mainoksesta verkkosivuille, pyri sijoittamaan linkki jo esikatseluosioon, jotta mainoksen näkijä voi klikata linkkiä suoraan.

VINKKI! Kannattaa kokeilla lyhyitä, 10-15 sekunnin animaatioita mainoksissa.

Panosta mainoskohderyhmän rakentamiseen

Perinteisen toimiala- ja työnkuvauksen lisäksi kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja kohdentaa mainontaa. Onko LinkedInissä esimerkiksi ammattilaisryhmiä, joiden jäsenille haluaisit mainostaa tai löytyykö teiltä listaa yrityksistä, joita voisi hyödyntää kohdennuksessa?

LinkedIn-mainoskohderyhmän koko voi olla pienimillään 300 henkilöä, joten mainontaa voi kohdentaa hyvin rajatulle yleisölle. Suosittelen myös asentamaan LinkedIn Insight Tagin verkkosivuille, jotta esimerkiksi re-targetointi on mahdollista.

Kaipaatko lisää vinkkejä LinkedIn-mainontaan? Tule kuulolle Differon Livenaariin 19.5.2020, jossa syvennymme tehokkaan LinkedIn-mainonnan avaintekijöihin!

Osallistu ilmaiseen markkinointiseminaariin verkossa ja ota Linkedin mainoskanavana haltuun!

Livenaari_1200x627

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi Markkinointi meni kuplaan

Markkinointi meni kuplaan, tuliko asiakas mukaan?

Markkinoija, kenen silmillä katsot maailmaa? Yhteisen kuplan rakentaminen asiakkaan kanssa onnistuu vain silloin kun tunnet asiakkaasi ja hänen tarpeensa.

Lue lisää

Blogi Suomalaisen elintarviketeollisuuden valtteja ovat mm. puhtaus ja tuoteturvallisuus

Suomalaisella elintarviketeollisuuden viennillä huimat kasvunäkymät - 5 vinkkiä tunnettuuden kasvattamiseen

Suomalainen elintarviketeollisuus ei ole tunnettu kansainvälisillä markkinoilla. Tunnettuuden kasvattaminen vaatii kohdennettua sisältömarkkinointia.

Lue lisää

Blogi Asiakkaan ostopolku sitoo yhteen myyntiä ja markkinointia

Miksi myynti ei hyväksy tai hoida liidejä?

Lähde parantamaan myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä ja liidiprosessia! Kohdista katseet asiakkaaseen sisältöstrategian avulla yhdessä myynnin ja markkinoinnin kanssa.

Lue lisää

Blogi

Superpäivä 2021: Fiksusti tulkittu data avaa tien asiakkaan ajatuksiin ja paikan hedelmällisille myyntikeskusteluille

F-Securen Petri Nuojua mukaan data on väylä asiakkaalle arvokkaaseen sisältöön ja myynnin paikkoihin. Lue lisää Petrin ajatuksista!

Lue lisää