Blogi: linkedin, Myynnin ja markkinoinnin muutos, Valmennukset ja tapahtumat, Differo LIVEnaari

LIVEnaaritiiseri: Hyödynnätkö Linkedin-mainonnan koko potentiaalin?

Nadja Huotari
Modern Marketing & Digital Enthusiast
12.5.2020

LinkedIn on suurelle osalle B2B-yrityksistä tärkein sosiaalisen median kanava. Useat yritykset tekevätkin mainontaa LinkedInissä, mutta uskallan väittää, että harva hyödyntää mainonnan koko potentiaalia.

LinkedIn on suurelle osalle B2B-yrityksistä tärkein sosiaalisen median kanava. Useat yritykset tekevätkin mainontaa LinkedInissä, mutta uskallan väittää, että harva hyödyntää mainonnan koko potentiaalia.

LinkedIniä pidetään muihin kanaviin sosiaalisen median verrattuna kalliina ja totta on, että klikkihinnat ovat esimerkiksi Facebookia korkeammat. LinkedIn on kuitenkin loistava tapa kohdentaa mainontaa tehokkaasti juuri omalle kohderyhmälle. Mainonnan tehokkuutta kannattaa tarkastella pelkän klikkihinnan sijaan laajemmin verkkosivuilla tapahtuvien konversioiden, kuten yhteydenottojen, näkökulmasta.

Mainosta siellä, missä kohderyhmäsi on

On sanomattakin selvää, että jos kohderyhmäsi ei käytä LinkedIniä, niin siellä ei kannata mainostaa.

Onnistunut mainonta, kuten sisältömarkkinointi yleisestikin, lähtee kohderyhmäymmärryksestä.  Selvitä mitkä asiat kiinnostavat kohderyhmääsi ja millaisella viestillä heidät tavoitat.

Unohda mainoskikkailut, selkeys on valttia

Kokemukseni mukaan LinkedIn-mainos kannattaa pitää selkeänä ja lyhyenä. Kerro asiasi napakasti muutamalla lauseella ja sijoita pääviesti heti mainoksen alkuun. Jos haluat ohjata mainoksesta verkkosivuille, pyri sijoittamaan linkki jo esikatseluosioon, jotta mainoksen näkijä voi klikata linkkiä suoraan.

VINKKI! Kannattaa kokeilla lyhyitä, 10-15 sekunnin animaatioita mainoksissa.

Panosta mainoskohderyhmän rakentamiseen

Perinteisen toimiala- ja työnkuvauksen lisäksi kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja kohdentaa mainontaa. Onko LinkedInissä esimerkiksi ammattilaisryhmiä, joiden jäsenille haluaisit mainostaa tai löytyykö teiltä listaa yrityksistä, joita voisi hyödyntää kohdennuksessa?

LinkedIn-mainoskohderyhmän koko voi olla pienimillään 300 henkilöä, joten mainontaa voi kohdentaa hyvin rajatulle yleisölle. Suosittelen myös asentamaan LinkedIn Insight Tagin verkkosivuille, jotta esimerkiksi re-targetointi on mahdollista.

Kaipaatko lisää vinkkejä LinkedIn-mainontaan? Tule kuulolle Differon Livenaariin 19.5.2020, jossa syvennymme tehokkaan LinkedIn-mainonnan avaintekijöihin!

Osallistu ilmaiseen markkinointiseminaariin verkossa ja ota Linkedin mainoskanavana haltuun!

Livenaari_1200x627

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

Strateginen kumppanuus on mahdollista vain, jos markkinointi tukee sitä

Moni yritys haluaa olla asiakkaansa strateginen kumppani. Tavoitteen toteutuminen vaatii markkinointistrategian muutosta. Lue lisää Katrin blogista!

Lue lisää

Blogi

Yhdessä tekemällä syntyy suuria muutoksia - ensimmäinen vuosi toimitusjohtajana

Suvi Johanssonin ensimmäinen vuosi Differon toimitusjohtajana oli monin tavoin onnistunut. Lue blogista, mitä muutoksia vuoden aikana tehtiin ja miksi.

Lue lisää

Blogi Tapahtuma verkosssa

LIVEnaari behind the scenes – 7 + 1 oppia tapahtuman toteuttamiseen verkossa

Verkossa järjestettävät tapahtumat ovat nyt suosittuja. Differon oma online-tapahtuma oli menestys, lue tästä parhaat vinkit onnistumiseen!

Lue lisää

Blogi

Kauppa käy niillä, jotka yrittävät ja hyödyntävät digitaalisia markkinointikanavia

Hyödynnä digitaalisia markkinointikanavia ja varmista kaupan käynnin sujuvuus myös poikkeusolosuhteiden aikana.

Lue lisää