Blogi: Myynnin ja markkinoinnin muutos

"Ei mulla oo mitään sanottavaa"

Henna Niiranen
21.9.2017

“Ei mulla ole mitään sanottavaa.” Siinä kaikkien aikojen emävale. Bloggaus ja sosiaalisessa mediassa vaikuttaminen ja sitä kautta yrityksen sisältömarkkinoinnin vauhdittaminen jää monella tekemättä sillä tekosyyllä, että ei (muka) ole riittävästi näkemystä, mielipiteitä ja aiheita, joista kannattaisi julkisesti kertoa. 

Omaa osaamista, arkipäiväistä ahkerointia asiakkaiden kanssa ja päättyneitä projekteja kannattaakin tarkastella uusin silmin.  Se mikä sinulle asiantuntijana on päivänselvää, tylsää ja arkipäivää, on monelle muulle opettavaista, uutta ja mielenkiintoista!

Jos valkoinen paperi tai tyhjä "Share an idea" -kenttä LinkedInissä kirvoittaa hikikarpalot otsalle, pohdi seuraavia näkökulmia:

  1. Mikä on kysymys, jota asiakkaasi kysyvät useimmiten? Kirjoita siitä.
  2. Perkaa lähteneiden postien laatikko. Mitä ongelmia setvitään, mitä ratkaisuja on löytynyt? Kirjoita näistä aiheista! Hyvä blogikirjoitus on tiivis ja pyörii yhden asian ympärillä. Kuulostaa melkein sähköpostilta, eikö?
  3. Saitko projektin päätökseen? Tehkää asiakkaan kanssa yhdessä projektin jälkeen video, jossa kerrotaan mikä ongelma saatiin ratkaistua.
  4. Pääsitkö puhujanpönttöön? Hyvä! Olet miettinyt aiheita ainakin viiteen blogiin puhetta viilatessasi.
  5. Kävitkö koulutuksessa? Jaa valaistumisesi muillekin.
  6. Bongasitko mediasta hyvän, ajankohtaisen tutkimuksen? Kerro kärkevä mielipiteesi tutkimuksen tuloksista. Muista viitata alkuperäiseen lähteeseen.
  7. Jäikö tarjouskisassa luu käteen? Kun pääset ketutuksesta yli, hyödynnä sitä 50+ sivun slidesettiä, jonka tarjousta varten työstitte ja jalosta se blogitekstiksi.
  8. Keksikö kilpailija jotain järisyttävää? Kerro oma näkökulmasi innovaatioon vlogin muodossa.

Jos tämän listan jälkeenkin keppijumppa kahviossa houkuttaa enemmän kuin näppiksen hakkaaminen, ei se mitään! Jumpan jälkeen ala kerätä itsellesi otsikkolistaa kiinnostavista aiheista, joista voisit joskus kirjoittaa blogin tai tehdä vaikkapa videon. Kun inspis iskee, sinä ja alitajuntasi olette jo valmiiksi työstäneet asioita ja lopputulos voi syntyä helpostikin.

Lisää luettavaa aiheesta

Kaipaavatko asiantuntijanne sparrausta verkkovaikuttamiseen?

Yritykselle verkossa fiksusti näkyvä henkilöstö on selkeä kilpailuetu. Yritys saa äänen ja kasvot, positiivinen maine kasvaa ja asiantuntijoihin on helpompaa ottaa yhteyttä. Auta asiantuntijoitasi viemään verkossa vaikuttaminen seuraavalle tasolle valmennuksemme avulla! "Verkossa vaikuttamisen ABC asiantuntijoille" on matalan kynnyksen valmennus, jonka aikana otetaan verkko tavoitteellisesti haltuun. Valmennuksessa käydään läpi mm. seuraavat aiheet:

  • Mitä asiantuntijabrändi tarkoittaa ja mitä hyötyä siitä on
  • Miten sosiaalista mediaa ja verkkoa hyödynnetään tavoitteellisesti ja ajankäytöllisesti tehokkaasti
  • Miten ja miksi tärkeimpiä some-kanavia käytetään - perusteet ja etiketti
  • Vaikuttavan verkkosisällön rakenne - LLTA-malli

Lue lisää ja varaa tiimillesi valmennus!

 

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

B2B-sisältömarkkinoinnin trendit 2024

Uusi vuosi on alkanut ja markkinoijat miettivät kuumeisesti, mitä se tuo tullessaan. Lue lisää!

Lue lisää

Blogi Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Lue lisää

Blogi Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Valaise nuorten tulevaisuus – Myynninmaailma ja Differo tukevat tänä jouluna nuorten mielenterveyttä

Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Lue lisää

Blogi

Strategisen sisältömarkkinoinnin tulevaisuus, osa 3/3: Case Wärtsilä

Markkinoinnin muutos näkyy positioissa, joita yrityksissä tällä hetkellä on. Esimerkiksi Wärtsilässä myynnin ja markkinoinnin rajapintaan rakentuu uutta osaamista ja siirrytään kohti myynnin digitaalista transformaatiota.

Lue lisää