Blogi: Myynnin ja markkinoinnin muutos

"Ei mulla oo mitään sanottavaa"

Henna Niiranen
21.9.2017

“Ei mulla ole mitään sanottavaa.” Siinä kaikkien aikojen emävale. Bloggaus ja sosiaalisessa mediassa vaikuttaminen ja sitä kautta yrityksen sisältömarkkinoinnin vauhdittaminen jää monella tekemättä sillä tekosyyllä, että ei (muka) ole riittävästi näkemystä, mielipiteitä ja aiheita, joista kannattaisi julkisesti kertoa. 

Omaa osaamista, arkipäiväistä ahkerointia asiakkaiden kanssa ja päättyneitä projekteja kannattaakin tarkastella uusin silmin.  Se mikä sinulle asiantuntijana on päivänselvää, tylsää ja arkipäivää, on monelle muulle opettavaista, uutta ja mielenkiintoista!

Jos valkoinen paperi tai tyhjä "Share an idea" -kenttä LinkedInissä kirvoittaa hikikarpalot otsalle, pohdi seuraavia näkökulmia:

  1. Mikä on kysymys, jota asiakkaasi kysyvät useimmiten? Kirjoita siitä.
  2. Perkaa lähteneiden postien laatikko. Mitä ongelmia setvitään, mitä ratkaisuja on löytynyt? Kirjoita näistä aiheista! Hyvä blogikirjoitus on tiivis ja pyörii yhden asian ympärillä. Kuulostaa melkein sähköpostilta, eikö?
  3. Saitko projektin päätökseen? Tehkää asiakkaan kanssa yhdessä projektin jälkeen video, jossa kerrotaan mikä ongelma saatiin ratkaistua.
  4. Pääsitkö puhujanpönttöön? Hyvä! Olet miettinyt aiheita ainakin viiteen blogiin puhetta viilatessasi.
  5. Kävitkö koulutuksessa? Jaa valaistumisesi muillekin.
  6. Bongasitko mediasta hyvän, ajankohtaisen tutkimuksen? Kerro kärkevä mielipiteesi tutkimuksen tuloksista. Muista viitata alkuperäiseen lähteeseen.
  7. Jäikö tarjouskisassa luu käteen? Kun pääset ketutuksesta yli, hyödynnä sitä 50+ sivun slidesettiä, jonka tarjousta varten työstitte ja jalosta se blogitekstiksi.
  8. Keksikö kilpailija jotain järisyttävää? Kerro oma näkökulmasi innovaatioon vlogin muodossa.

Jos tämän listan jälkeenkin keppijumppa kahviossa houkuttaa enemmän kuin näppiksen hakkaaminen, ei se mitään! Jumpan jälkeen ala kerätä itsellesi otsikkolistaa kiinnostavista aiheista, joista voisit joskus kirjoittaa blogin tai tehdä vaikkapa videon. Kun inspis iskee, sinä ja alitajuntasi olette jo valmiiksi työstäneet asioita ja lopputulos voi syntyä helpostikin.

Lisää luettavaa aiheesta

Kaipaavatko asiantuntijanne sparrausta verkkovaikuttamiseen?

Yritykselle verkossa fiksusti näkyvä henkilöstö on selkeä kilpailuetu. Yritys saa äänen ja kasvot, positiivinen maine kasvaa ja asiantuntijoihin on helpompaa ottaa yhteyttä. Auta asiantuntijoitasi viemään verkossa vaikuttaminen seuraavalle tasolle valmennuksemme avulla! "Verkossa vaikuttamisen ABC asiantuntijoille" on matalan kynnyksen valmennus, jonka aikana otetaan verkko tavoitteellisesti haltuun. Valmennuksessa käydään läpi mm. seuraavat aiheet:

  • Mitä asiantuntijabrändi tarkoittaa ja mitä hyötyä siitä on
  • Miten sosiaalista mediaa ja verkkoa hyödynnetään tavoitteellisesti ja ajankäytöllisesti tehokkaasti
  • Miten ja miksi tärkeimpiä some-kanavia käytetään - perusteet ja etiketti
  • Vaikuttavan verkkosisällön rakenne - LLTA-malli

Lue lisää ja varaa tiimillesi valmennus!

 

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi Karoliina Haikonen

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Superpäivässä Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Karoliina Haikonen puhuu markkinoinnista muutosjohtajana.

Lue lisää

Blogi kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua.

Lue lisää

Blogi sima-panostukset-nyt

Miten yritykset budjetoivat sisältömarkkinointiin? Katso kyselymme tulokset.

Kysyimme sisältömarkkinonnin budjetointi -webinaarin osallistujilta, miten he omaa sisältömarkkinointibudjettia rakentavat nyt ja tulevaisuudessa.

Lue lisää

Blogi success-4281481_1280

Asiakaslähtöisen myynnin ja markkinoinnin etulinjassa organisoidutaan uudelleen

Asiakaslähtöinen myynti ja markkinointi yhdistävät voimansa tavoitteenaan tunnistaa asiakkaan ostokäyttäytyminen ja tukea asiakkaan matkaa.

Lue lisää