Arponen_1920x1011_banneri

Blogi: Ajankohtaista, Kasvuyritys, Myynnin ja markkinoinnin muutos, Superpäivä, markkinointi, myynti

Energia-alan ajatusjohtajuutta: Case Wärtsilä ja Path to 100% -konsepti

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
18.12.2018

Wärtsilä tunnetaan globaalina merenkulkualan yrityksenä. Miten vakaata kasvua tekevä suuryritys ottaa yhä vankempaa jalansijaa energia-alalla? Markkinointijohtaja Ninna Arponen kertoo, että Wärtsilän ajatusjohtajuuskonsepti Path to 100% on iso panostus uusiutuvien energiavarojen hyödyntämiseen teollisuuden eri aloilla. Wärtsilän visiona on saada 100% sähköstä tuotettua uusiutuvilla energialähteillä.

- Me Wärtsilässä haluamme edistää uusiutuvien energiamuotojen kuten tuulen ja aurinkovoiman hyödyntämistä yhdessä joustavan tuotantokapasiteetin kanssa. Olemme asian kanssa liikkeellä tosissamme ja globaalisti, Arponen kertoo.

- Tavoitteemme on, että Path to 100% olisi yhteinen visio Wärtsilällä ja asiakaskunnallamme. Ymmärrämme hyvin, että maailman maat ovat eri tilanteissa asian kanssa ja haluamme siksi panostaa tutkimus- ja selvitystyöhön, joka auttaa yhteisen vision toteutumisessa.

Yhtiö mallintaa eri maiden osalta optimaalisia polkuja uusiutuvien energiamuotojen hyödyntämisessä. Tällä hetkellä Wärtsilä on luomassa energia-alan vaikuttajista tiivistä yhteisöä, jotta alan tunnetuimmat vaikuttajat pääsevät keskustelemaan aiheesta.

- Uskomme vahvaan keskustelukulttuuriin ja meillä on hieno mahdollisuus edistää energia-alan keskustelua ja uusien vaihtoehtojen analysointia. Etsimme uusia kestäviä ratkaisuja ja edistämme yhteistä visiota pitkällä tähtäimellä, Arponen summaa.

Lue lisää Wärtsilän Path to 100% -konseptista

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

B2B-sisältömarkkinoinnin trendit 2024

Uusi vuosi on alkanut ja markkinoijat miettivät kuumeisesti, mitä se tuo tullessaan. Lue lisää!

Lue lisää

Blogi Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Lue lisää

Blogi Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Valaise nuorten tulevaisuus – Myynninmaailma ja Differo tukevat tänä jouluna nuorten mielenterveyttä

Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Lue lisää

Blogi

Strategisen sisältömarkkinoinnin tulevaisuus, osa 3/3: Case Wärtsilä

Markkinoinnin muutos näkyy positioissa, joita yrityksissä tällä hetkellä on. Esimerkiksi Wärtsilässä myynnin ja markkinoinnin rajapintaan rakentuu uutta osaamista ja siirrytään kohti myynnin digitaalista transformaatiota.

Lue lisää