köysi-Large

Blogi: Verkkosivut

Budjetoi 75% verkkosivuston sisältöihin ja konseptiin

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
28.4.2017

Mistä lähtökohdista verkkosivuston uudistus lähtee liikkeelle? Esittelen tässä blogissa kolme vaihtoehtoista mallia eri tilanteessa olevien yritysten verkkosivustojen uudistuksen tueksi. Se, mitä yritys verkkopalvelu-uudistuksella tavoittelee, määrittelee sen, millainen itse uudistusprojekti on ja mikä itse asiassa projektin aikana muuttuu.

1. Uusi strategia, laajempia liiketoiminnan muutoksia tai merkittävä yrityskauppa

MUUTOKSEN LÄHTÖKOHTA:
Yritystasoinen sisältöstrategiatyö ja verkkosivuston sisältölähtöinen konsepti sitouttaa oman henkilöstön, sidosryhmät ja asiakkaat.

2. Julkaisujärjestelmä on jäänyt vanhaksi

  • Tekninen alusta ei mahdollista ketterää verkkosivuston ylläpitoa
  • Verkkosivustolle halutaan uusia toiminnallisuuksia, joita on vaikea toteuttaa vanhaan
  • Verkkosivustoa on hankala päivittää tai sisältöpuolelle ei oikein ole ideoita tai paikkaa niille

MUUTOKSEN LÄHTÖKOHTA:
Vaikka tekninen muutostarve laittaa muutoksen liikkeelle, käytä mahdollisuus hyväksesi. Tee uudistuksesta toimintaanne parhaiten tukeva, sisällöllinen uudistus.

3. Myynti tarvitsee markkinoinnin tukea verkossa

  • Haluatte vielä verkkosivuston sille kuuluvaan asemaan staattisesta esitteestä kohti integroitua myynnin tukea
  • On tarve rakentaa ajatusjohtajuuden, myynnin tuen ja asiakaspalvelun polut tärkeimmille kohderyhmillenne ja palvella, ymmärtää ja oppia kohderyhmistänne verkossa
  • Mietitte ja olette kenties tehneet päätöksen markkinoinnin automaation käyttöönotosta

MUUTOKSEN LÄHTÖKOHTA:
Rakenna verkkosivuston pohjaksi kohderyhmiä kiinnostavat sisältöpolut. Niillä ohjaat uusia sekä olemassa olevia asiakkaitanne ja verkostovaikuttajia kohti yrityksenne tarjoamaa.

Verkkosivustouudistuksen resursointi

Olitte missä näistä tilanteista tahansa, hyvä linjaus on se, että varaat verkkosivustouudistuksen suunnitteluun ja sisältöihin 75 % koko projektista: ajankäytöstä ja budjetista. Näin varmistat, että verkkosivustosi sisältö aidosti palvelee asiakkaitasi ja liiketoiminnallisia tavoitteitasi.

Kohderyhmä liikkuu sisällön perässä, sillä myyt, vakuutat, innostat, kasvatat ja laajennat seuraaja- ja ostokuntaa. Verkkovaikuttavuutta ei voi ostaa verkkosivustouudistuksen jälkeen Googlelta, hakusananikkareilta tai analytiikkafirmalta. Te luotte pohjan vaikuttavuudellenne verkkosivuston suunnittelun ja sanoman linjaamisen aikana.

Uskalla lähteä uudistuksen tielle uudella, asiakaslähtöisellä mallilla, sillä vanha ei todellakaan toimi!

Kerro meille, millainen uudistuksen lähtökohta teillä on – autamme mielellämme!

[hubspotform portal_id="2604934" form_id="9d361bf8-2709-4e03-bbde-ae77eac5381f" css=""]

 

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi Karoliina Haikonen

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Superpäivässä Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Karoliina Haikonen puhuu markkinoinnista muutosjohtajana.

Lue lisää

Blogi kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua.

Lue lisää

Blogi sima-panostukset-nyt

Miten yritykset budjetoivat sisältömarkkinointiin? Katso kyselymme tulokset.

Kysyimme sisältömarkkinonnin budjetointi -webinaarin osallistujilta, miten he omaa sisältömarkkinointibudjettia rakentavat nyt ja tulevaisuudessa.

Lue lisää

Blogi success-4281481_1280

Asiakaslähtöisen myynnin ja markkinoinnin etulinjassa organisoidutaan uudelleen

Asiakaslähtöinen myynti ja markkinointi yhdistävät voimansa tavoitteenaan tunnistaa asiakkaan ostokäyttäytyminen ja tukea asiakkaan matkaa.

Lue lisää