köysi-Large

Blogi: Verkkosivut

Budjetoi 75% verkkosivuston sisältöihin ja konseptiin

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
28.4.2017

Mistä lähtökohdista verkkosivuston uudistus lähtee liikkeelle? Esittelen tässä blogissa kolme vaihtoehtoista mallia eri tilanteessa olevien yritysten verkkosivustojen uudistuksen tueksi. Se, mitä yritys verkkopalvelu-uudistuksella tavoittelee, määrittelee sen, millainen itse uudistusprojekti on ja mikä itse asiassa projektin aikana muuttuu.

1. Uusi strategia, laajempia liiketoiminnan muutoksia tai merkittävä yrityskauppa

MUUTOKSEN LÄHTÖKOHTA:
Yritystasoinen sisältöstrategiatyö ja verkkosivuston sisältölähtöinen konsepti sitouttaa oman henkilöstön, sidosryhmät ja asiakkaat.

2. Julkaisujärjestelmä on jäänyt vanhaksi

  • Tekninen alusta ei mahdollista ketterää verkkosivuston ylläpitoa
  • Verkkosivustolle halutaan uusia toiminnallisuuksia, joita on vaikea toteuttaa vanhaan
  • Verkkosivustoa on hankala päivittää tai sisältöpuolelle ei oikein ole ideoita tai paikkaa niille

MUUTOKSEN LÄHTÖKOHTA:
Vaikka tekninen muutostarve laittaa muutoksen liikkeelle, käytä mahdollisuus hyväksesi. Tee uudistuksesta toimintaanne parhaiten tukeva, sisällöllinen uudistus.

3. Myynti tarvitsee markkinoinnin tukea verkossa

MUUTOKSEN LÄHTÖKOHTA:
Rakenna verkkosivuston pohjaksi kohderyhmiä kiinnostavat sisältöpolut. Niillä ohjaat uusia sekä olemassa olevia asiakkaitanne ja verkostovaikuttajia kohti yrityksenne tarjoamaa.

Resursointi

Olitte missä näistä tilanteista tahansa, hyvä linjaus on se, että varaat verkkosivustouudistuksen suunnitteluun ja sisältöihin 75 % koko projektista: ajankäytöstä ja budjetista. Näin varmistat, että verkkosivustosi sisältö aidosti palvelee asiakkaitasi ja liiketoiminnallisia tavoitteitasi.

Kohderyhmä liikkuu sisällön perässä, sillä myyt, vakuutat, innostat, kasvatat ja laajennat seuraaja- ja ostokuntaa. Verkkovaikuttavuutta ei voi ostaa verkkosivustouudistuksen jälkeen Googlelta, hakusananikkareilta tai analytiikkafirmalta. Te luotte pohjan vaikuttavuudellenne verkkosivuston suunnittelun ja sanoman linjaamisen aikana.

Uskalla lähteä uudistuksen tielle uudella, asiakaslähtöisellä mallilla, sillä vanha ei todellakaan toimi!

Kerro meille, millainen uudistuksen lähtökohta teillä on – autamme mielellämme!

 

 

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

B2B-sisältömarkkinoinnin trendit 2024

Uusi vuosi on alkanut ja markkinoijat miettivät kuumeisesti, mitä se tuo tullessaan. Lue lisää!

Lue lisää

Blogi Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Lue lisää

Blogi Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Valaise nuorten tulevaisuus – Myynninmaailma ja Differo tukevat tänä jouluna nuorten mielenterveyttä

Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Lue lisää

Blogi

Strategisen sisältömarkkinoinnin tulevaisuus, osa 3/3: Case Wärtsilä

Markkinoinnin muutos näkyy positioissa, joita yrityksissä tällä hetkellä on. Esimerkiksi Wärtsilässä myynnin ja markkinoinnin rajapintaan rakentuu uutta osaamista ja siirrytään kohti myynnin digitaalista transformaatiota.

Lue lisää