Fokus, inhimillisyys, muutos – ja miksi ne kuuluvat sisältöstrategiaasi?
Kolme ilmiötä hallitsevat nyt sisältöstrategian kehityssuuntia. Sisältöstrategialta halutaan tiukkaa fokusta, ja sisältöjen tekemistä jopa karsitaan. Inhimillisyys korostaa vastuullisuutta sekä ostoprosessissa että ostokäyttäytymisessä: B2B on edelleen "Human2Human". Ja lopuksi: muutos on väistämätöntä, mutta tarpeen.
Näihin jokaisen B2B-markkinoijan kannattaa kiinnittää huomiota tulevana vuonna:
- Sisältöjen laatu koetaan tärkeäksi erottuvuustekijäksi.
Ilmiö ei ole uusi, mutta vahvistuu. Tälläkin hetkellä markkinoijan tehtävänä on luoda laadukkaampia liidejä, vaikuttavampaa sisältöä ja yhä tarkemmin osuvaa sisältöä. - Sisältömarkkinoinnin panostukset kasvavat, mutta mainontaan käytetty raha vähenee. Mainosraha on siirtynyt ostopolulla keskivaiheisiin kiinnostuksen herättämisestä eli ”top of the funnelista” ostopolun keskivaiheille.
- Suurin haaste B2B-markkinoijille on ostomatkan vaiheisiin vetoavien sisältöjen luominen. Differolla olemme huomanneet, miten suuri merkitys on esimerkiksi asiakkaille ja asiantuntijoille tehtävillä taustahaastatteluilla oikeiden ostajapersoonien selkeyttämiseksi ja ostopolun vaiheiden tunnistamiseksi.
Täytä yhteystietosi ja katso webinaaritallenne
Tammikuun DiffeROI-webinaarissamme pureuduimme sisältöstrategian tuoreimpiin ilmiöihin ja niiden vaikutuksiin B2B-markkinoinnissa. Lataa tallenne ja tutustu aiheeseen tarkemmin!