Katri Tanni, Emmi Paunonen ja Mira Oiva

Blogi: sisältö, sisältömarkkinointi, sisältöstrategia, Webinaarit

DiffeROI-webinaari 27.1.2023: Mitä seuraavaksi, sisältöstrategia?

Differo
7.2.2023

Fokus, inhimillisyys, muutos – ja miksi ne kuuluvat sisältöstrategiaasi?

Kolme ilmiötä hallitsevat nyt sisältöstrategian kehityssuuntia.  Sisältöstrategialta halutaan tiukkaa fokusta, ja sisältöjen tekemistä jopa karsitaan. Inhimillisyys korostaa vastuullisuutta sekä ostoprosessissa että ostokäyttäytymisessä: B2B on edelleen "Human2Human". Ja lopuksi: muutos on väistämätöntä, mutta tarpeen. 

Näihin jokaisen B2B-markkinoijan kannattaa kiinnittää huomiota tulevana vuonna:  

  1. Sisältöjen laatu koetaan tärkeäksi erottuvuustekijäksi.  
    Ilmiö ei ole uusi, mutta vahvistuu. Tälläkin hetkellä markkinoijan tehtävänä on luoda laadukkaampia liidejä, vaikuttavampaa sisältöä ja yhä tarkemmin osuvaa sisältöä.
  2. Sisältömarkkinoinnin panostukset kasvavat, mutta mainontaan käytetty raha vähenee. Mainosraha on siirtynyt ostopolulla keskivaiheisiin kiinnostuksen herättämisestä eli ”top of the funnelista” ostopolun keskivaiheille. 
  3. Suurin haaste B2B-markkinoijille on ostomatkan vaiheisiin vetoavien sisältöjen luominen. Differolla olemme huomanneet, miten suuri merkitys on esimerkiksi asiakkaille ja asiantuntijoille tehtävillä taustahaastatteluilla oikeiden ostajapersoonien selkeyttämiseksi ja ostopolun vaiheiden tunnistamiseksi.

Täytä yhteystietosi ja katso webinaaritallenne

Tammikuun DiffeROI-webinaarissamme pureuduimme sisältöstrategian tuoreimpiin ilmiöihin ja niiden vaikutuksiin B2B-markkinoinnissa. Lataa tallenne ja tutustu aiheeseen tarkemmin!

 

 

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

B2B-sisältömarkkinoinnin trendit 2024

Uusi vuosi on alkanut ja markkinoijat miettivät kuumeisesti, mitä se tuo tullessaan. Lue lisää!

Lue lisää

Blogi Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Lue lisää

Blogi Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Valaise nuorten tulevaisuus – Myynninmaailma ja Differo tukevat tänä jouluna nuorten mielenterveyttä

Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Lue lisää

Blogi

Strategisen sisältömarkkinoinnin tulevaisuus, osa 3/3: Case Wärtsilä

Markkinoinnin muutos näkyy positioissa, joita yrityksissä tällä hetkellä on. Esimerkiksi Wärtsilässä myynnin ja markkinoinnin rajapintaan rakentuu uutta osaamista ja siirrytään kohti myynnin digitaalista transformaatiota.

Lue lisää