BG_Speechbubbles_blue_1920x900

Valion kansainvälinen sisältöstrategia auttaa B2B-asiakkaita ostamaan

Uudenlainen ratkaisumyynti vaatii myynnissä ja markkinoinnissa uudenlaista otetta asioihin

Valio on yksi Suomen suurimmista elintarvikkeiden viejistä. Liikevaihdosta noin 40 % tulee viennistä ja yritys vie elintarvikeratkaisuja noin 60 maahan ympäri maailmaa. Tavoitteena on lisätä Valion ruokaviennin arvoa eli viedä lisäarvotuotteita maailmalle.

”Uudenlainen ratkaisumyynti vaatii meiltä myynnissä ja markkinoinnissa uudenlaista tekemistä ja otetta asioihin. Jotta onnistumme tässä työssä, yksi perusedellytys on myynnin ja markkinoinnin yhteistyö,” kansainvälisen B2B-liiketoiminnan markkinoinnista vastaava Tuula Hietanen sanoo.

”Itselleni iso oppi markkinoijana on ollut oppia pois siitä, että puhuu vain itsestä, omista tuotteista ja omasta yrityksestä. Loppupeleissä asiakkaita kiinnostaa heidän bisneksensä, heidän ongelmansa ja heidän agendansa,” Hietanen jatkaa.

Hietasen mukaan on hyvä ymmärtää asiakkaan ostopolku verkossa, vaikka henkilökohtaisen myyntityön merkitys on edelleen suuri: ”On kuitenkin hyvä ymmärtää, että asiakas haluaa tietoa muulloinkin kuin milloin myyjä on tavattavissa. Siinä verkon rooli on tosi tärkeä.”

Pohjana Valion kansainvälisen B2B-liiketoiminnan markkinoinnissa toimii sisältöstrategia

”Määrittelimme hyvin tarkkaan, keitä haluamme tavoitella ja millaisia ostajapersoonia puhutella. Mietimme asiakkaan ostopolun ja missä kanavissa tavoitamme asiakkaitamme sen matkan varrella. Kaikki tämä sisältöstrategiatyö on ollut pohjana operatiiviselle tekemiselle tämän vuoden aikana,” Hietanen kuvaa.

Differon osalta Valio vakuuttui vahvasta B2B-osaamisesta

”Meillä on ollut tosi ketterä tekemisen malli. On kokeiltu, tehty ja opittu itse tässä kaikki. On jatkettu eteenpäin ja parannettu tekemistä, mikä on tosi tärkeää tässä bisneksessä.”

Katso videolta koko tarina!

 

list-checkmark-purple

Onnistumisia ovat olleet muun muassa webinaarit ja niistä saadut liidit.

Tuula Hietanen, International Marketing Manager, B2B, Valio

Tuula-Hietanen_noBG-1

Näillä eväillä muutosta lähdettiin edistämään:

Ostajapersoonat kansainväliseen myyntiin

Valio valitsi sisältöstrategian kasvun edistämiseksi. Työssä pureuduttiin tärkeimpien ostopäättäjien motiiveihin. 

Globaalit sisältöpolut

Linjasimme asiakkaan tiimin kanssa tavoiteostajapersoonien motivaatiot ja tiedontarpeet sisältöpoluksi. Ymmärrystä hyödynnetään verkkosivustolla, sisällöissä, kampanjoissa. 

Ostajaa auttavat sisällöt

Tiedontarpeisiin koskevat blogit, artikkelit ja succes storyt sekä konvertoivat sisällöt mietitään globaaleja ostajapersoonia auttamaan 24/7 ja 365 verkossa! 

Kaipaatteko uudenlaista otetta sisältömarkkinointiin? Ota yhteyttä niin kerromme lisää! 

 

 

Kerro lyhyesti tilanteenne ja tavoitteenne - me autamme!