Suomen johtavalla laite- ja konevuokraamisen toimijalla Ramirentillä oli suuri into lähteä kohdentamaan ja puhuttelemaan sisällöillä tavoiteostajapersoonia entistä vahvemmin. Yrityksellä oli valmiina yhdeksän ostajapersoonaa mutta markkinoinnissa oli huomattu, että oli haastavaa miettiä sisältömarkkinoinnin fokusta. Fokusta haluttiin tiiviimmin suunnata yhtiölle arvokkaisiin asiakkuuksiin.
Ramirentin olemassaolevasta yhdeksästä ostajapersoonasta muodostettiin sisältöstrategiatyön avulla kaksi, jotka antavat sisältömarkkinointitekemiselle kaivatun strategisen fokuksen.
- Toimintaan on tullut punainen lanka eli se strategia mitä on kaivattu. Me tunnemme nyt paremmin meidän asiakkaidemme ostopolut ja sen, keitä ne meidän asiakkaat ovat. Markkinoinnista on myös tullut monikanavaisempaa, sanoo Kari Montonen, Ramirentin tuote- ja markkinointipäällikkö.
Katso videolta mitä Ramirentin Kari Montonen ja Differon Katri Tanni kertovat projektin etenemisestä ja opeista!
Kerro lyhyesti tilanteenne ja tavoitteenne - me autamme!