Elematic haki sisältöstrategiasta apua globaalin markkinoinnin kohdentamiseen

Globaali teknologiabisnes vaatii syventymistä asiakkaaseen

Elematic tarjoaa elementtituotantoteknologiaa, tehtaita ja elementtituotannossa käytettäviä laitteita, erilaisia palveluja ja digitaalisia ratkaisuja. Yritys toimii globaalilla markkinalla. Suomalaista elemettirakentamisen teknologiaa on toimitettu yli sataan maahan tähän mennessä.  Mitä yhtiö toivoi sisältöstrategian osalta? 

"Yhtenä herättäjänä siinä oli se, että liiketoimintastrategiassa lähdettiin yhä vahvemmin hakemaan uusia markkinoita Skandinavian ja Euroopan eli näiden perinteisten markkinoiden ulkopuolelta", Elematicin markkinointipäällikkö Niina Lehtonen toteaa.   

Yrityksessä oli tunnistettu, että asiakkaat hakevat - ja vaativat - toimialaa koskevaa täsmätietoa yhä enemmän. Elematicissa koettiin, että yritykseltä puuttui yhteinen ajatus siitä, minkälaisia erilaisia sisältöjä lopulta tarvitaan asiakkaan koko matkaan.  

"Halusimme löytää vastauksen siihen, miten potentiaalinen asiakas saadaan ensin tutustumaan elementtirakentamiseen ja miten häntä johdatetaan siihen asti, että hän päätyisi siihen, että elementtiteknologia voisi olla hänelle oikea ratkaisu ja hän voisi mahdollisesti perustaa sen tehtaan", Lehtonen toteaa.  

Miksi kumppanuusvalinta kohdistui Differoon?  

"Differo toi hyvin esiin omaa osaamistaan ja ajatteluaan, ja se tuntui meidän tilanteeseen hyvin sopivalta. Yhteistyö on sujunut mielestäni hyvin, ja Differolla oli hyvä konsepti siihen, miten mm. työpajoja vietiin eteenpäin. Oli selvästi mietitty mitä tehdään, miten tehdään, miten aikataulutetaan ja päästään niihin tuloksiin", Lehtonen summaa.   

Katso koko haastattelu videolta! 

list-checkmark-purple

Liiketoiminnalle on sisältöstrategiasta se hyöty, että liiketoimintastrategiassa keskeisiksi määritetyt asiat pystytään kääntämään markkinoinnin teemoiksi. Pystytään paljon helpommin kohdentamaan viestiä niille markkinoille ja niille asiakkaille, jotka nähdään suurimpana potentiaalina liiketoiminnan kannalta. 

Nina Lehtonen, markkinointipäällikkö Elematic Oy

Anynomous_300x300_purple

Näin globaalin B2B-liiketoiminnan asiakkaan hyöty kaivettiin esiin:

Ostajapersoonat

Useiden haastatteluiden avulla saatiin markkinakohtaisia ostajapersoonaeroja selville ja luotua Elematicin liiketoiminnalle tärkeimmät, motiivipohjaiset ostajapersoonat.

Lue lisää ostajapersoonista.

Sisältöpolut

Sisältöpolkujen tarkoitus on vastata eri tiedontasolla olevien asiakkaiden tiedontasoihin asiakkaan matkan aikana. Sisältöpolkuja käytetään myös www-sivuston ja markkinoinnin automaation suunnittelun ja toteutuksen runkona.

Lue lisää sisältöpoluista.

Sisältölähtöinen verkkopalvelu-uudistus

Yrityksen asiakasymmärryksestä kumpuavan suunnitelman päälle on vaivatonta rakentaa verkkopalvelu asiakas ja sisällöt edellä!

Lue lisää verkkopalvelu-uudistuksesta.

Globaali B2B-toimija, olisiko kohdentaminen teillekin kannattavaa? 

Mietitään siihen yhdessä askelmerkit!