Blogi: asiakaskokemus, Myynnin ja markkinoinnin muutos, Superpäivä, työntekijäkokemus, markkinointi, myynti, sisältöstrategia, Valmennukset ja tapahtumat

Sisällöt sitovat yhteen asiakas- ja työntekijäkokemuksen

Suvi Johansson
Customer centric business is my passion
4.2.2019

Superpäivä – mikä super päivä aloittaa Differon toimitusjohtajana! Virallisesti aloitin työt perjantaina 1.2., mutta onneksi olin mukana jo torstain Superpäivässä! Differon oma huipputiimi toteutti sisällöllisesti huikean tapahtuman, jossa asiakkaat ja uudet tuttavuudet nauttivat Huoneen inspiroivasta tunnelmasta sekä värikkäästä kattauksesta puhujia ja aiheita.

Puheenvuorot vahvistivat sitä, miksi näen sekä strategisen sisältömarkkinoinnin että sitä myötä Differon tulevaisuuden loistavana. Tässä muutamia poimintoja puheenvuoroista ja niiden herättämistä ajatuksista.

Sisältö sitoo yhteen asiakas- ja työntekijäkokemuksen

Hyvät sisällöt puhuttelevat sekä yrityksen asiakkaita että työntekijöitä. Sisällöt voivat toimia perehdyttäjinä, innoittajina, tiedon välittäjinä tai auttajina – niin asiakkaille kuin työntekijöille. Wärtsilän Director, Marketing & Communications Ninna Arponen kertoi tarinan siitä, kuinka viestinnän konseptityöskentelyn myötä oli lopulta syntynyt koko yrityksen uusi visio Path to 100 %. Visio vietiin työntekijöiden arkeen hyvin monipuolisten sisältöjen kautta: muun muassa fireside chatit, podcastit ja Skype ovat muutamia tähän käytettyjä kanavia.

Sisältöstrategia liimaa myynnin ja markkinoinnin saumat yhteen

Sisältöstrategialla on keskeinen rooli myynnin ja markkinoinnin yhdistämisessä. Se tasoittaa siilot ja kohottaa asiakaskokemuksen uudelle tasolle, kun asiakasta autetaan ja johdatetaan koko polun ajan. Myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä puhuivat sekä M-Filesin toimitusjohtaja Miika Mäkitalo: ”Markkinointi on kasvun rakettibensaa” että Biitin Head of Marketing Jarmo Tuutti. He päätyivät toteamaan, että myynti on matikkaa, jossa markkinoinnilla on oma roolinsa lukujen toteuttajana.

Asiakas keikahtaa strategiapaperista tekojen kohteeksi

Asiakas on jo hetken aikaa ollut kirjattuna yritysten strategiaan, mutta nyt vihdoin se vaikuttaa näkyvän myös tekemisessä. Marketing Insider Groupin toimitusjohtaja Michael Brenner kertoi erään yrityksen muutoksesta asiakaslähtöiseksi organisaatioksi, jossa myös kaikki markkinoinnin toimenpiteet altistettiin kysymykselle What’s In It For The Customer? Jos kohderyhmä ei ole yhtään kiinnostunut golfaamisesta, on turha sponsoroida golfaajaa. Visman markkinointijohtaja Milla Ikonen puolestaan kertoi, kuinka heillä asiakaslähtöisyys on viety pitkälle: heidän markkinointitiiminsä on organisoitu asiakaspersoonien mukaan.

Ensi vuoden Superpäivä on jo suunnitteilla, joten pidämme sinut ajan tasalla!

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

B2B-sisältömarkkinoinnin trendit 2024

Uusi vuosi on alkanut ja markkinoijat miettivät kuumeisesti, mitä se tuo tullessaan. Lue lisää!

Lue lisää

Blogi Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Lue lisää

Blogi Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Valaise nuorten tulevaisuus – Myynninmaailma ja Differo tukevat tänä jouluna nuorten mielenterveyttä

Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Lue lisää

Blogi

Strategisen sisältömarkkinoinnin tulevaisuus, osa 3/3: Case Wärtsilä

Markkinoinnin muutos näkyy positioissa, joita yrityksissä tällä hetkellä on. Esimerkiksi Wärtsilässä myynnin ja markkinoinnin rajapintaan rakentuu uutta osaamista ja siirrytään kohti myynnin digitaalista transformaatiota.

Lue lisää