Blogi: asiakasmatka, sisällöntuotanto, sisältömarkkinointi, sisältöstartegia, Webinaari, myyntiprosessi

Näin saatiin 200 euron markkinoinnilla 50 000 euron myyntipotentiaali

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
8.5.2020

Nyt koronakriisin aikaan meillä Differossa myyntiä on tullut tehtyä niin, että ero vuoden 2019 kevääseen ei ole mitenkään suuri. Analysoin suhteellisen tasaisena pysynyttä uusasiakasvirtaa Differon omassa onnistumiset-viikkopalaverissa, ja ajattelin kiteyttää siitä ajatukset myös blogiin. Mitkä tekijät ovat johtaneet siihen, että myyntimme on verrattain tasaista koronankin aikaan ja miten saamme caseja työstettyä myyntiin?

Alla oma esimerkkicasemme siitä, miten uusasiakashankinta meillä on keväällä onnistuttu tekemään.

Elintarvikealan innovaattori valitsi meidät jo markkinointivaiheessa

Uusi kontakti saatiin kohdennetulla mainonnalla LinkedInistä katsomaan sisältöjämme, ja hänet ohjattiin ilmoittautumaan webinaariimme. Hän myös innostui ilmoittautumaan seuraavaan webinaariimme, joka hänelle tarjoiltiin heti edellisen perään. Kontakti katsoi webinaaritallenteet ja muita lisäsisältöjä. Otin yhteyttä ja ehdotin hänelle Teams-palaveria, jonka hän otti vastaan. Kontaktista palaveriin meni aikaa reilut 1,5kk. Tämän jälkeen hän luki lisää sivujemme sisältöä, ja olimme ns. tarjousvaiheessa noin kuukauden verran. Myyntityötunteja tähän käytin n. 5 h kaikkineen, mutta markkinointi teki ja tarjoili casen suoraan syliin koko ostomatkaa tukien.

Oppi: Myynti ei ikinä ole helppoa, eikä se ole myöskään yksilösuoritus! Olimme yhdenmukaisella ja ostoprosessiin suunnitellulla markkinoinnilla erilaistaneet itsemme ainoaksi palveluntarjoajaksi tapaukseen, jossa saamme alusta saakka suunnitella (ja toivottavasti toteuttaa) uuden innovaation kansainvälistä kasvutarinaa. Ensimmäisen kaupan arvo suhteutettuna työmäärään ja käytettyihin euroihin on monikymmenkertainen.

Avainluvut:

  • Asiakkaan liikevaihto: lähes 200 000 000 €
  • Webinaarit joihin osallistui:
  • Katsotut webinaaritallenteet:
  • Katsotut sisältösivut: 8
  • Palaverit Teamsissa:
  • Tarjouskierrokset:
  • Myyntiin käytetty aika: n. 5 h
  • Muita kilpailijoita kisassa: 0
  • Markkinoinnin prosessissa: 2,5 kk
  • Maksettu mainonta LinkedInissä ensimmäisessä webinaarissa: 200 e
  • Casen ROI: monikymmenkertainen
  • Lisämyyntipotentiaali vuoden aikana: 50 000 e

 

Mitä mieltä olet, kannattaako sisältömarkkinointi?

Laitetaan teillekin iso vaihde silmään Differon LIVEnaarissa 19.5.2020! 

Ilmoittaudu mukaan!

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

Kauppa käy niillä, jotka yrittävät ja hyödyntävät digitaalisia markkinointikanavia

Hyödynnä digitaalisia markkinointikanavia ja varmista kaupan käynnin sujuvuus myös poikkeusolosuhteiden aikana.

Lue lisää

Blogi

LIVEnaaritiiseri: Kasvata B2B-brändisi tunnettuutta digitaalisissa kanavissa – kohdennetun sisällön ja mainonnan ABC

B2B-brändin kasvattaminen digikanavissa vaatii asiakasymmärrystä, toistoja ja viestin kiteyttämistä. Lue blogista vinkit, kuinka pääset alkuun!

Lue lisää

Blogi

LIVEnaaritiiseri: Hyödynnätkö Linkedin-mainonnan koko potentiaalin?

Linkedin on B2B-yritykselle parhaimmillaan erinomainen kanava tavoittaa oikea kohderyhmä. Lue Differon blogista vinkit tehokkaaseen Linkedin-mainontaan!

Lue lisää

Blogi

Näin saatiin 200 euron markkinoinnilla 50 000 euron myyntipotentiaali

Sisältömarkkinointi erilaisti meidät asiakkaan halutuksi kumppaniksi, tarjoili valmiin casen myynnille ja tuki ostoprosessia koko ostoprosessin ajan. Casen ROI on moninkymmenkertainen.

Lue lisää