Blogi: asiakasmatka, sisällöntuotanto, sisältömarkkinointi, Webinaari, sisältöstrategia, myyntiprosessi

Näin saatiin 200 euron markkinoinnilla 50 000 euron myyntipotentiaali

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
8.5.2020

Nyt koronakriisin aikaan meillä Differossa myyntiä on tullut tehtyä niin, että ero vuoden 2019 kevääseen ei ole mitenkään suuri. Analysoin suhteellisen tasaisena pysynyttä uusasiakasvirtaa Differon omassa onnistumiset-viikkopalaverissa, ja ajattelin kiteyttää siitä ajatukset myös blogiin. Mitkä tekijät ovat johtaneet siihen, että myyntimme on verrattain tasaista koronankin aikaan ja miten saamme caseja työstettyä myyntiin?

Alla oma esimerkkicasemme siitä, miten uusasiakashankinta meillä on keväällä onnistuttu tekemään.

Elintarvikealan innovaattori valitsi meidät jo markkinointivaiheessa

Uusi kontakti saatiin kohdennetulla mainonnalla LinkedInistä katsomaan sisältöjämme, ja hänet ohjattiin ilmoittautumaan webinaariimme. Hän myös innostui ilmoittautumaan seuraavaan webinaariimme, joka hänelle tarjoiltiin heti edellisen perään. Kontakti katsoi webinaaritallenteet ja muita lisäsisältöjä. Otin yhteyttä ja ehdotin hänelle Teams-palaveria, jonka hän otti vastaan. Kontaktista palaveriin meni aikaa reilut 1,5kk. Tämän jälkeen hän luki lisää sivujemme sisältöä, ja olimme ns. tarjousvaiheessa noin kuukauden verran. Myyntityötunteja tähän käytin n. 5 h kaikkineen, mutta markkinointi teki ja tarjoili casen suoraan syliin koko ostomatkaa tukien.

Oppi: Myynti ei ikinä ole helppoa, eikä se ole myöskään yksilösuoritus! Olimme yhdenmukaisella ja ostoprosessiin suunnitellulla markkinoinnilla erilaistaneet itsemme ainoaksi palveluntarjoajaksi tapaukseen, jossa saamme alusta saakka suunnitella (ja toivottavasti toteuttaa) uuden innovaation kansainvälistä kasvutarinaa. Ensimmäisen kaupan arvo suhteutettuna työmäärään ja käytettyihin euroihin on monikymmenkertainen.

Avainluvut:

  • Asiakkaan liikevaihto: lähes 200 000 000 €
  • Webinaarit joihin osallistui:
  • Katsotut webinaaritallenteet:
  • Katsotut sisältösivut: 8
  • Palaverit Teamsissa:
  • Tarjouskierrokset:
  • Myyntiin käytetty aika: n. 5 h
  • Muita kilpailijoita kisassa: 0
  • Markkinoinnin prosessissa: 2,5 kk
  • Maksettu mainonta LinkedInissä ensimmäisessä webinaarissa: 200 e
  • Casen ROI: monikymmenkertainen
  • Lisämyyntipotentiaali vuoden aikana: 50 000 e

 

Mitä mieltä olet, kannattaako sisältömarkkinointi?

Ota yhteyttä ja jutellaan lisää! 

Soita Katrille!

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi Markkinointi meni kuplaan

Markkinointi meni kuplaan, tuliko asiakas mukaan?

Markkinoija, kenen silmillä katsot maailmaa? Yhteisen kuplan rakentaminen asiakkaan kanssa onnistuu vain silloin kun tunnet asiakkaasi ja hänen tarpeensa.

Lue lisää

Blogi Suomalaisen elintarviketeollisuuden valtteja ovat mm. puhtaus ja tuoteturvallisuus

Suomalaisella elintarviketeollisuuden viennillä huimat kasvunäkymät - 5 vinkkiä tunnettuuden kasvattamiseen

Suomalainen elintarviketeollisuus ei ole tunnettu kansainvälisillä markkinoilla. Tunnettuuden kasvattaminen vaatii kohdennettua sisältömarkkinointia.

Lue lisää

Blogi Asiakkaan ostopolku sitoo yhteen myyntiä ja markkinointia

Miksi myynti ei hyväksy tai hoida liidejä?

Lähde parantamaan myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä ja liidiprosessia! Kohdista katseet asiakkaaseen sisältöstrategian avulla yhdessä myynnin ja markkinoinnin kanssa.

Lue lisää

Blogi

Superpäivä 2021: Fiksusti tulkittu data avaa tien asiakkaan ajatuksiin ja paikan hedelmällisille myyntikeskusteluille

F-Securen Petri Nuojua mukaan data on väylä asiakkaalle arvokkaaseen sisältöön ja myynnin paikkoihin. Lue lisää Petrin ajatuksista!

Lue lisää