Blogi: asiakasmatka, sisällöntuotanto, sisältömarkkinointi, sisältöstartegia, Webinaari, myyntiprosessi

Näin saatiin 200 euron markkinoinnilla 50 000 euron myyntipotentiaali

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
8.5.2020

Nyt koronakriisin aikaan meillä Differossa myyntiä on tullut tehtyä niin, että ero vuoden 2019 kevääseen ei ole mitenkään suuri. Analysoin suhteellisen tasaisena pysynyttä uusasiakasvirtaa Differon omassa onnistumiset-viikkopalaverissa, ja ajattelin kiteyttää siitä ajatukset myös blogiin. Mitkä tekijät ovat johtaneet siihen, että myyntimme on verrattain tasaista koronankin aikaan ja miten saamme caseja työstettyä myyntiin?

Alla oma esimerkkicasemme siitä, miten uusasiakashankinta meillä on keväällä onnistuttu tekemään.

Elintarvikealan innovaattori valitsi meidät jo markkinointivaiheessa

Uusi kontakti saatiin kohdennetulla mainonnalla LinkedInistä katsomaan sisältöjämme, ja hänet ohjattiin ilmoittautumaan webinaariimme. Hän myös innostui ilmoittautumaan seuraavaan webinaariimme, joka hänelle tarjoiltiin heti edellisen perään. Kontakti katsoi webinaaritallenteet ja muita lisäsisältöjä. Otin yhteyttä ja ehdotin hänelle Teams-palaveria, jonka hän otti vastaan. Kontaktista palaveriin meni aikaa reilut 1,5kk. Tämän jälkeen hän luki lisää sivujemme sisältöä, ja olimme ns. tarjousvaiheessa noin kuukauden verran. Myyntityötunteja tähän käytin n. 5 h kaikkineen, mutta markkinointi teki ja tarjoili casen suoraan syliin koko ostomatkaa tukien.

Oppi: Myynti ei ikinä ole helppoa, eikä se ole myöskään yksilösuoritus! Olimme yhdenmukaisella ja ostoprosessiin suunnitellulla markkinoinnilla erilaistaneet itsemme ainoaksi palveluntarjoajaksi tapaukseen, jossa saamme alusta saakka suunnitella (ja toivottavasti toteuttaa) uuden innovaation kansainvälistä kasvutarinaa. Ensimmäisen kaupan arvo suhteutettuna työmäärään ja käytettyihin euroihin on monikymmenkertainen.

Avainluvut:

  • Asiakkaan liikevaihto: lähes 200 000 000 €
  • Webinaarit joihin osallistui:
  • Katsotut webinaaritallenteet:
  • Katsotut sisältösivut: 8
  • Palaverit Teamsissa:
  • Tarjouskierrokset:
  • Myyntiin käytetty aika: n. 5 h
  • Muita kilpailijoita kisassa: 0
  • Markkinoinnin prosessissa: 2,5 kk
  • Maksettu mainonta LinkedInissä ensimmäisessä webinaarissa: 200 e
  • Casen ROI: monikymmenkertainen
  • Lisämyyntipotentiaali vuoden aikana: 50 000 e

 

Mitä mieltä olet, kannattaako sisältömarkkinointi?

Ota yhteyttä ja jutellaan lisää! 

Soita Katrille!

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

Strateginen kumppanuus on mahdollista vain, jos markkinointi tukee sitä

Moni yritys haluaa olla asiakkaansa strateginen kumppani. Tavoitteen toteutuminen vaatii markkinointistrategian muutosta. Lue lisää Katrin blogista!

Lue lisää

Blogi

Yhdessä tekemällä syntyy suuria muutoksia - ensimmäinen vuosi toimitusjohtajana

Suvi Johanssonin ensimmäinen vuosi Differon toimitusjohtajana oli monin tavoin onnistunut. Lue blogista, mitä muutoksia vuoden aikana tehtiin ja miksi.

Lue lisää

Blogi Tapahtuma verkosssa

LIVEnaari behind the scenes – 7 + 1 oppia tapahtuman toteuttamiseen verkossa

Verkossa järjestettävät tapahtumat ovat nyt suosittuja. Differon oma online-tapahtuma oli menestys, lue tästä parhaat vinkit onnistumiseen!

Lue lisää

Blogi

Kauppa käy niillä, jotka yrittävät ja hyödyntävät digitaalisia markkinointikanavia

Hyödynnä digitaalisia markkinointikanavia ja varmista kaupan käynnin sujuvuus myös poikkeusolosuhteiden aikana.

Lue lisää