Blogi: Myynnin ja markkinoinnin muutos

Markkinointipäättäjä: näin hurmaat johtoryhmän

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
30.6.2016

Yritysten johtoryhmät työllistävät tällä hetkellä digikonsultteja, jotka sparraavat ja ohjaavat isoa laivaa kääntymään ketterästi digitaalisuuden myötä entistä asiakaslähtöisimmiksi. Askeleet ovat ihan oikeita. Tämä muutos tuo myös johtoryhmien agendoille asiakkaan ja asiakaskokemuksen.

Mitä jos sinä markkinointipäättäjänä voisit osoittaa johtoryhmällenne, miten asiakkaitanne verkon eri kanavilla johdatetaan? Sitä johtoryhmät nyt odottavat.

Et tarvitse siihen kanavastrategiaa, sillä se kertoo kanavista.
Et tarvitse siihen markkinoinnin vuosikelloa, koska se on sinun työkalusi päämäärien saavuttamiseksi.
Et voi näyttää kävijäliikennettä, koska niistä on vaikea saada esiin tuloksia ja johtopäätöksiä.

Tarvitset yhden selkeän kuvan, josta käy ilmi tärkeimpien kohderyhmienne matka verkon eri kanavilla: keinovalikoiman ja sisältöjen hyödyntämisen aina tavoittamisesta aktivointiin saakka.

Oma tiimisi ja markkinointikumppanisi hyötyvät kuvallisesta asiakasmatkasta ja sen eri vaiheista. Sisällöntuottajille kuva antaa selkeät raamit siitä, mihin sisältöpolun kohtaan sisältöjä tuottaa. Verkkoylläpito ja analytiikkatiimi tietävät, mitä kohtia sisältöpoluissa pitää seurata ja kehittää.

Ensimmäistä kertaa saat työkalut siihen, että keskiössä on asiakas eikä kanavat.

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

B2B-sisältömarkkinoinnin trendit 2024

Uusi vuosi on alkanut ja markkinoijat miettivät kuumeisesti, mitä se tuo tullessaan. Lue lisää!

Lue lisää

Blogi Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Lue lisää

Blogi Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Valaise nuorten tulevaisuus – Myynninmaailma ja Differo tukevat tänä jouluna nuorten mielenterveyttä

Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Lue lisää

Blogi

Strategisen sisältömarkkinoinnin tulevaisuus, osa 3/3: Case Wärtsilä

Markkinoinnin muutos näkyy positioissa, joita yrityksissä tällä hetkellä on. Esimerkiksi Wärtsilässä myynnin ja markkinoinnin rajapintaan rakentuu uutta osaamista ja siirrytään kohti myynnin digitaalista transformaatiota.

Lue lisää