Blogi: Myynnin ja markkinoinnin muutos

Markkinointipäättäjä: näin hurmaat johtoryhmän

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
30.6.2016

Yritysten johtoryhmät työllistävät tällä hetkellä digikonsultteja, jotka sparraavat ja ohjaavat isoa laivaa kääntymään ketterästi digitaalisuuden myötä entistä asiakaslähtöisimmiksi. Askeleet ovat ihan oikeita. Tämä muutos tuo myös johtoryhmien agendoille asiakkaan ja asiakaskokemuksen.

Mitä jos sinä markkinointipäättäjänä voisit osoittaa johtoryhmällenne, miten asiakkaitanne verkon eri kanavilla johdatetaan? Sitä johtoryhmät nyt odottavat.

Et tarvitse siihen kanavastrategiaa, sillä se kertoo kanavista.
Et tarvitse siihen markkinoinnin vuosikelloa, koska se on sinun työkalusi päämäärien saavuttamiseksi.
Et voi näyttää kävijäliikennettä, koska niistä on vaikea saada esiin tuloksia ja johtopäätöksiä.

Tarvitset yhden selkeän kuvan, josta käy ilmi tärkeimpien kohderyhmienne matka verkon eri kanavilla: keinovalikoiman ja sisältöjen hyödyntämisen aina tavoittamisesta aktivointiin saakka.

Oma tiimisi ja markkinointikumppanisi hyötyvät kuvallisesta asiakasmatkasta ja sen eri vaiheista. Sisällöntuottajille kuva antaa selkeät raamit siitä, mihin sisältöpolun kohtaan sisältöjä tuottaa. Verkkoylläpito ja analytiikkatiimi tietävät, mitä kohtia sisältöpoluissa pitää seurata ja kehittää.

Ensimmäistä kertaa saat työkalut siihen, että keskiössä on asiakas eikä kanavat.

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi Karoliina Haikonen

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Superpäivässä Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Karoliina Haikonen puhuu markkinoinnista muutosjohtajana.

Lue lisää

Blogi kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua.

Lue lisää

Blogi sima-panostukset-nyt

Miten yritykset budjetoivat sisältömarkkinointiin? Katso kyselymme tulokset.

Kysyimme sisältömarkkinonnin budjetointi -webinaarin osallistujilta, miten he omaa sisältömarkkinointibudjettia rakentavat nyt ja tulevaisuudessa.

Lue lisää

Blogi success-4281481_1280

Asiakaslähtöisen myynnin ja markkinoinnin etulinjassa organisoidutaan uudelleen

Asiakaslähtöinen myynti ja markkinointi yhdistävät voimansa tavoitteenaan tunnistaa asiakkaan ostokäyttäytyminen ja tukea asiakkaan matkaa.

Lue lisää