Blogi: Ajankohtaista, Myynnin ja markkinoinnin muutos

Markkinoijan voittoisan reseptin neljä ainesosaa

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
18.9.2017

Differon Superpäivä toi yhteen yli 100 suomalaista markkinoinnin johtajaa ja osaajaa torstaina 14.9. Tapahtumahotelli Huoneelle. Puheenvuoroissa ja pöytäkeskusteluissa tiivistyi neljä asiaa, joiden avulla markkinoija tekee parhaan tuloksen organisaatiossaan - ja joilla markkinoija nostaa omaa asemaansa strategiseen rooliin.

1) Asenne. Markkinoijan asenteena on oltava tahtotila siitä, että me muovaamme markkinaa! Luomme siitä toimillamme yrityksellemme täydellisempää pelikenttää ja pääsemme jopa luomaan pelin sääntöjä!

2) Priorisointi. Valitse omat Must-Win-Battlet. Älä tee kaikkea vähän, hajota liikaa aikaasi asioihin, jotka eivät edistä tavoitteistanne. Valitse, rajaa ja keskity!

3) Asiakkaan motivaatio. Asiakas ei ole harmaata massaa vaan heillä on kasvot, tunteet, mietteet ja omat tilanteensa joissa he haluavat pärjätä. Jos tunnistat nämä hyvin, pääset auttamaan asiakkaita, tutustumaan heihin ja saat koko ajan lisää polttovoimaa entistä syvemmän suhteen luomiseksi.

4) Pitkäjänteisyys. Muista säntillinen, pitkäjänteinen tekeminen. Tämän päivän markkinoija ei ole pikavoittojen perässä. Erottuvuuden ja asiakassuhteiden rakentaminen vaatii pitkäjänteisyyttä ja keskittymistä. Et ole uskottava toimija ilman tätä mindsettia.

Lisää vinkkejä arkeen #Superpäivän puhujilta

Olitpa kanssamme #Superpäivässä tai et, hyödynnä tapahtuman opit omassa työssäsi! Somekanaviamme seuraamalla saat koko syyskuun ajan huippupuhujien vinkkejä siitä, miten #Superpäivässä opitut asiat viedään arkeen. Pysy siis kuulolla!

Muistutukseksi Differon sometilit - joko seuraat meitä?
Facebook: https://www.facebook.com/Differo.fi
Twitter: https://twitter.com/differofi
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/2300504/
Instagram: https://www.instagram.com/differolaiset/

Haluatko mukaan seuraavaan tapahtumaamme?

Tilaamalla Differon uutiskirjeen saat kutsun seuraavaan tapahtumaamme - sekä tietenkin ajankohtaisia vinkkejä strategisen sisältömarkkinoinnin kentältä! Tilaa uutiskirje jättämällä tietosi alla olevaan lomakkeeseen:

[hubspotform portal_id="2604934" form_id="1e49ced5-f995-4eb8-9313-7061f3e05642" css=""]

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

B2B-sisältömarkkinoinnin trendit 2024

Uusi vuosi on alkanut ja markkinoijat miettivät kuumeisesti, mitä se tuo tullessaan. Lue lisää!

Lue lisää

Blogi Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Lue lisää

Blogi Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Valaise nuorten tulevaisuus – Myynninmaailma ja Differo tukevat tänä jouluna nuorten mielenterveyttä

Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Lue lisää

Blogi

Strategisen sisältömarkkinoinnin tulevaisuus, osa 3/3: Case Wärtsilä

Markkinoinnin muutos näkyy positioissa, joita yrityksissä tällä hetkellä on. Esimerkiksi Wärtsilässä myynnin ja markkinoinnin rajapintaan rakentuu uutta osaamista ja siirrytään kohti myynnin digitaalista transformaatiota.

Lue lisää