Blogi: Ajankohtaista, Myynnin ja markkinoinnin muutos

Markkinoijan voittoisan reseptin neljä ainesosaa

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
18.9.2017

Differon Superpäivä toi yhteen yli 100 suomalaista markkinoinnin johtajaa ja osaajaa torstaina 14.9. Tapahtumahotelli Huoneelle. Puheenvuoroissa ja pöytäkeskusteluissa tiivistyi neljä asiaa, joiden avulla markkinoija tekee parhaan tuloksen organisaatiossaan - ja joilla markkinoija nostaa omaa asemaansa strategiseen rooliin.

1) Asenne. Markkinoijan asenteena on oltava tahtotila siitä, että me muovaamme markkinaa! Luomme siitä toimillamme yrityksellemme täydellisempää pelikenttää ja pääsemme jopa luomaan pelin sääntöjä!

2) Priorisointi. Valitse omat Must-Win-Battlet. Älä tee kaikkea vähän, hajota liikaa aikaasi asioihin, jotka eivät edistä tavoitteistanne. Valitse, rajaa ja keskity!

3) Asiakkaan motivaatio. Asiakas ei ole harmaata massaa vaan heillä on kasvot, tunteet, mietteet ja omat tilanteensa joissa he haluavat pärjätä. Jos tunnistat nämä hyvin, pääset auttamaan asiakkaita, tutustumaan heihin ja saat koko ajan lisää polttovoimaa entistä syvemmän suhteen luomiseksi.

4) Pitkäjänteisyys. Muista säntillinen, pitkäjänteinen tekeminen. Tämän päivän markkinoija ei ole pikavoittojen perässä. Erottuvuuden ja asiakassuhteiden rakentaminen vaatii pitkäjänteisyyttä ja keskittymistä. Et ole uskottava toimija ilman tätä mindsettia.

Lisää vinkkejä arkeen #Superpäivän puhujilta

Olitpa kanssamme #Superpäivässä tai et, hyödynnä tapahtuman opit omassa työssäsi! Somekanaviamme seuraamalla saat koko syyskuun ajan huippupuhujien vinkkejä siitä, miten #Superpäivässä opitut asiat viedään arkeen. Pysy siis kuulolla!

Muistutukseksi Differon sometilit - joko seuraat meitä?
Facebook: https://www.facebook.com/Differo.fi
Twitter: https://twitter.com/differofi
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/2300504/
Instagram: https://www.instagram.com/differolaiset/

Haluatko mukaan seuraavaan tapahtumaamme?

Tilaamalla Differon uutiskirjeen saat kutsun seuraavaan tapahtumaamme - sekä tietenkin ajankohtaisia vinkkejä strategisen sisältömarkkinoinnin kentältä! Tilaa uutiskirje jättämällä tietosi alla olevaan lomakkeeseen:

[hubspotform portal_id="2604934" form_id="1e49ced5-f995-4eb8-9313-7061f3e05642" css=""]

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi blogikuva-rekry

Rekry: Sisältöstrategi

Liiketoimintamme kasvaessa haemme nyt tiimiimme mukaan Sisältöstrategia. Haku on auki 30.11.19 saakka, mutta rekrytoimme heti oikean henkilön löydyttyä. Hae pian!

Lue lisää

Blogi Sami_Honkonen

Superpäivä: Miten responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä?

Responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä.

Lue lisää

Blogi karoliina_haikonen-9647

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Superpäivässä Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Karoliina Haikonen puhuu markkinoinnista muutosjohtajana.

Lue lisää

Blogi kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua.

Lue lisää