Oikean sisällön avulla rakennat luottamusta verkossa jo ennen ensimmäistä myyntikeskustelua. Asiakaslähtöinen, laadukas sisältö vastaa useimmin kysyttyihin kysymyksiin ja asiakkaasi ovat lähempänä ostopäätöstä, kun keskusteluun vihdoin ryhdytään.
Kun ryhdyt suunnittelemaan sisältömarkkinointia, ota myyjät mukaan jo varhaisessa vaiheessa. Kysy heiltä, miten he lähtisivät keskustelemaan asiakkaan kanssa tarjoamastanne palvelusta tai tuotteesta. Mitä asiakkaat yleensä kysyvät? Miten heidät vakuutetaan? Näiden kysymysten ja vastausten pohjalta tuotat sisältöä, joka mukailee asiakkaan ostopolkua tehokkaasti.
Asiakaslähtöinen ei ole yhtä kuin kädenlämpöinen
Asiakaslähtöinen sisältö ei tarkoita sitä, etteikö asiantuntijoidesi näkemyksiä voisi tuoda siinä vahvasti esiin — päinvastoin. Rohkaise heitä tuomaan esiin omia mielipiteitään käsiteltävistä aiheista. Kysy mitä neuvoja, vinkkejä tai suosituksia heillä on antaa lukijalle.
Tee vaikuttavaa sisältömarkkinointia ja saat tuloksia
Sisältömarkkinoinnin tavoitteena on ohjata lukijaa toimimaan: ottamaan yhteyttä, lataamaan materiaali, osallistumaan webinaariin, ostamaan. Kun asiakas tunnistaa sisällöistä itsensä, omat haasteensa ja huolenaiheensa, hän toimii todennäköisemmin toivomallasi tavalla.
Pystyt tekemään vaikuttavaa, näkemyksellistä ja aidosti asiakaslähtöistä sisältömarkkinointia, kunhan huomioit nämä seikat:
- Tunnista asiakkaasi haasteet ja kysymykset
- Ota myynti mukaan jo varhain
- Suunnittele tavoitteet ja sovita sisältöjen viestit niihin.
Heräsikö uteliaisuus? Blogin kirjoittajat Susanna Haavisto ja Iana Vesa jakavat ajatuksiaan myynnin ja markkinoinnin yhteispelistä Differo LIVEnaarissa 6.10.2020. Ilmoittaudu mukaan!