Blogi: sisältömarkkinointi

LIVEnaari: Myynnin ja markkinoinnin yhteispelissä voittaa asiakas

Susanna Haavisto
2.10.2020

Oikean sisällön avulla rakennat luottamusta verkossa jo ennen ensimmäistä myyntikeskustelua. Asiakaslähtöinen, laadukas sisältö vastaa useimmin kysyttyihin kysymyksiin ja asiakkaasi ovat lähempänä ostopäätöstä, kun keskusteluun vihdoin ryhdytään.


Kun ryhdyt suunnittelemaan sisältömarkkinointia, ota myyjät mukaan jo varhaisessa vaiheessa. Kysy heiltä, miten he lähtisivät keskustelemaan asiakkaan kanssa tarjoamastanne palvelusta tai tuotteesta. Mitä asiakkaat yleensä kysyvät? Miten heidät vakuutetaan? Näiden kysymysten ja vastausten pohjalta tuotat sisältöä, joka mukailee asiakkaan ostopolkua tehokkaasti.

Asiakaslähtöinen ei ole yhtä kuin kädenlämpöinen

Asiakaslähtöinen sisältö ei tarkoita sitä, etteikö asiantuntijoidesi näkemyksiä voisi tuoda siinä vahvasti esiin — päinvastoin. Rohkaise heitä tuomaan esiin omia mielipiteitään käsiteltävistä aiheista. Kysy mitä neuvoja, vinkkejä tai suosituksia heillä on antaa lukijalle.

Tee vaikuttavaa sisältömarkkinointia ja saat tuloksia

Sisältömarkkinoinnin tavoitteena on ohjata lukijaa toimimaan: ottamaan yhteyttä, lataamaan materiaali, osallistumaan webinaariin, ostamaan. Kun asiakas tunnistaa sisällöistä itsensä, omat haasteensa ja huolenaiheensa, hän toimii todennäköisemmin toivomallasi tavalla.

Pystyt tekemään vaikuttavaa, näkemyksellistä ja aidosti asiakaslähtöistä sisältömarkkinointia, kunhan huomioit nämä seikat:

  • Tunnista asiakkaasi haasteet ja kysymykset
  • Ota myynti mukaan jo varhain
  • Suunnittele tavoitteet ja sovita sisältöjen viestit niihin.

Heräsikö uteliaisuus? Blogin kirjoittajat Susanna Haavisto ja Iana Vesa jakavat ajatuksiaan myynnin ja markkinoinnin yhteispelistä Differo LIVEnaarissa 6.10.2020. Ilmoittaudu mukaan!

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

Miksi www-projektissa tarvitaan sisältökonsulttia?

Kun suunnittelet verkkopalvelu-uudistusta, älä unohda asiakaslähtöisyyttä. Lue blogista, miten sisältökonsultti voi auttaa siinä.

Lue lisää

Blogi

LIVEnaari: Myynnin ja markkinoinnin yhteispelissä voittaa asiakas

Oikean sisällön avulla rakennat luottamusta verkossa jo ennen ensimmäistä myyntikeskustelua. Asiakaslähtöinen, laadukas sisältö vastaa useimmin kysyttyihin kysymyksiin ja asiakkaasi ovat lähempänä ostopäätöstä, kun keskusteluun vihdoin ryhdytään.

Lue lisää

Blogi

LIVEnaari: Sisältöstrategia - teenkö itse vai ostanko palveluna?

Kiinnostaako sisältöstrategian tekeminen itse vai haluaisitko ostaa sen suoraan palveluna? Sisältöstrategia määrittelee askelmerkit sisältömarkkinoinnille.

Lue lisää

Blogi Näin hyödynnät arvolupausta B2B-markkinoinnissa

LIVEnaari: Näin hyödynnät arvolupausta B2B-markkinoinnissa

Arvolupaus on vakuutus arvosta, jonka asiakas saa yrityksen palveluista tai tuotteista. Aloita arvolupauksen laatiminen näillä vinkeillä!

Lue lisää