Blogi: sisältömarkkinointi

LIVEnaari: Myynnin ja markkinoinnin yhteispelissä voittaa asiakas

Susanna Haavisto
2.10.2020

Oikean sisällön avulla rakennat luottamusta verkossa jo ennen ensimmäistä myyntikeskustelua. Asiakaslähtöinen, laadukas sisältö vastaa useimmin kysyttyihin kysymyksiin ja asiakkaasi ovat lähempänä ostopäätöstä, kun keskusteluun vihdoin ryhdytään.


Kun ryhdyt suunnittelemaan sisältömarkkinointia, ota myyjät mukaan jo varhaisessa vaiheessa. Kysy heiltä, miten he lähtisivät keskustelemaan asiakkaan kanssa tarjoamastanne palvelusta tai tuotteesta. Mitä asiakkaat yleensä kysyvät? Miten heidät vakuutetaan? Näiden kysymysten ja vastausten pohjalta tuotat sisältöä, joka mukailee asiakkaan ostopolkua tehokkaasti.

Asiakaslähtöinen ei ole yhtä kuin kädenlämpöinen

Asiakaslähtöinen sisältö ei tarkoita sitä, etteikö asiantuntijoidesi näkemyksiä voisi tuoda siinä vahvasti esiin — päinvastoin. Rohkaise heitä tuomaan esiin omia mielipiteitään käsiteltävistä aiheista. Kysy mitä neuvoja, vinkkejä tai suosituksia heillä on antaa lukijalle.

Tee vaikuttavaa sisältömarkkinointia ja saat tuloksia

Sisältömarkkinoinnin tavoitteena on ohjata lukijaa toimimaan: ottamaan yhteyttä, lataamaan materiaali, osallistumaan webinaariin, ostamaan. Kun asiakas tunnistaa sisällöistä itsensä, omat haasteensa ja huolenaiheensa, hän toimii todennäköisemmin toivomallasi tavalla.

Pystyt tekemään vaikuttavaa, näkemyksellistä ja aidosti asiakaslähtöistä sisältömarkkinointia, kunhan huomioit nämä seikat:

  • Tunnista asiakkaasi haasteet ja kysymykset
  • Ota myynti mukaan jo varhain
  • Suunnittele tavoitteet ja sovita sisältöjen viestit niihin.

Heräsikö uteliaisuus? Blogin kirjoittajat Susanna Haavisto ja Iana Vesa jakavat ajatuksiaan myynnin ja markkinoinnin yhteispelistä Differo LIVEnaarissa 6.10.2020. Ilmoittaudu mukaan!

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi Suomalaisen elintarviketeollisuuden valtteja ovat mm. puhtaus ja tuoteturvallisuus

Suomalaisella elintarviketeollisuuden viennillä huimat kasvunäkymät - mutta miten saamme tunnettuutta?

Elintarviketeollisuus vaatii kohdennettua sisältömarkkinointia jotta vienti vetää.

Lue lisää

Blogi

Rekry: Sisältöasiantuntija / Content Specialist (Helsinki, Tampere, Jyväskylä)

Rekry on auki! B2B-sisältömarkkinointitoimisto Differo etsii tiimin vahvistukseksi sisältöasiantuntijaa / sisällöntuottajaa. Lue lisää ja hae heti!

Lue lisää

Blogi Asiakkaan ostopolku sitoo yhteen myyntiä ja markkinointia

Miksi myynti ei hyväksy tai hoida liidejä?

Lähde parantamaan myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä ja liidiprosessia! Kohdista katseet asiakkaaseen sisältöstrategian avulla yhdessä myynnin ja markkinoinnin kanssa.

Lue lisää

Blogi

Superpäivä 2021: Fiksusti tulkittu data avaa tien asiakkaan ajatuksiin ja paikan hedelmällisille myyntikeskusteluille

F-Securen Petri Nuojua mukaan data on väylä asiakkaalle arvokkaaseen sisältöön ja myynnin paikkoihin. Lue lisää Petrin ajatuksista!

Lue lisää