Blogi: Myynnin ja markkinoinnin muutos

Johda verkossa vaikuttamistasi - aseta itsellesi tavoitteet

Henna Niiranen
19.1.2017

Elämme taas sitä aikaa vuodesta, kun katsotaan kirkkain silmin ja korkein tavoittein kohti tulevan vuosipuoliskon haasteita. Tehdään konkreettisia suunnitelmia, joilla lunastetaan viime vuoden lopulla määritellyt liiketoiminnalle ja henkilökohtaiselle kehittymiselle asetetut tavoitteet.

Uskon, että monelle verkossa vaikuttaminen ja sosiaalinen myynti ovat moottoreita, joista pitkällä tähtäimellä odotetaan sekä liiketoiminnan että henkilökohtaista kasvua. Harva kuitenkaan vielä suunnittelee tai johtaa verkossa vaikuttamistaan mitenkään. Ymmärretään, että verkossa pitäisi olla läsnä, mutta ei oikein tiedetä, miten hieman sekavaa kokonaisuutta käsittelisi systemaattisesti. Koostuuhan verkossa vaikuttaminen niin monesta kanavasta, ja se linkittyy yhä arkipäiväisemmin myös kasvokkain kohtaamisiin. On vaikeaa miettiä mistä aiheesta edes aloittaisi twiittaamaan. Miten siis saada homma hanskaan?

Uskon, että monelle verkossa vaikuttaminen ja sosiaalinen myynti ovat moottoreita, joista pitkällä tähtäimellä odotetaan sekä liiketoiminnan että henkilökohtaista kasvua. Harva kuitenkaan vielä suunnittelee tai johtaa verkossa vaikuttamistaan mitenkään.

Asettamalla oikeat kysymykset omaa verkossa vaikuttamistasi kohtaan tilanne helpottuu. Määrittelemällä tavoitteet, oman puheen teemat (johdettuna yrityksesi strategisista tavoitteista tai viestinnän kärjistä), kanavat ja käytettävissäsi oleva aika, on omaa verkossa vaikuttamista jo huomattavasti helpompaa johtaa. Kun vielä pohtii mitkä mediat (ihmiset tai yritykset) tuovat arkeen fiksua tietoa ja inspiraatiota ja mitä verkossa vaikuttamisen taitoja pitäisi kehittää, alkavat puitteet olla valmiita. Tekemistä vaille valmista! ;)

Oman verkossa vaikuttamisen suunnittelun ja tavoiteasetannan tueksi voit tallentaa itsellesi alla olevan pohjan. Pohja avautuu suoraan klikkaamalla kuvaa ja tallentuu ppt-muodossa. Korvaa esimerkkitekstit omaan arkeesi sopivilla asioilla.

 

 

Kuulisin mielelläni ajatuksiasi pohjasta: oliko tästä sinulle apua ja mitä kenties lisäisit? Jutellaan lisää Twitterissä: @HennaNiiranen. Mikäli pohjan asiat ovat sinulle jo selvää pässilihaa, tutustu laajempaan oppaaseen, jonka olen kirjoittanut aiheesta.

psssst. Seuraavissa aiheeseen liittyvissä blogeissani kerron, miten sosiaalista mediaa ja verkkovaikuttamista voi hallinnoida tehokkaasti päivittäin, sekä miten omaa vaikuttavuutta voi mitata. Nappaa siis minut seurantaan Twitterissä tai LinkedInissä, niin saat tiedon feediisi kun blogi on julkaistu. Mikäli muutkin moderniin markkinointiin liittyvät asiat kiinnostavat, tilaa Differon uutiskirje jättämällä yhteystietosi alla olevaan kenttään. Saat yhteenvedon noin kerran kuussa markkinointikenttää puhututtavista asioista.

[hubspotform portal_id="2604934" form_id="1e49ced5-f995-4eb8-9313-7061f3e05642" css=""]

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi blogikuva-rekry

Rekry: Sisältöstrategi

Liiketoimintamme kasvaessa haemme nyt tiimiimme mukaan Sisältöstrategia. Haku on auki 30.11.19 saakka, mutta rekrytoimme heti oikean henkilön löydyttyä. Hae pian!

Lue lisää

Blogi Sami_Honkonen

Superpäivä: Miten responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä?

Responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä.

Lue lisää

Blogi karoliina_haikonen-9647

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Superpäivässä Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Karoliina Haikonen puhuu markkinoinnista muutosjohtajana.

Lue lisää

Blogi kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua.

Lue lisää