Blogi: Myynnin ja markkinoinnin muutos

Johda verkossa vaikuttamistasi - aseta itsellesi tavoitteet

Henna Niiranen
19.1.2017

Elämme taas sitä aikaa vuodesta, kun katsotaan kirkkain silmin ja korkein tavoittein kohti tulevan vuosipuoliskon haasteita. Tehdään konkreettisia suunnitelmia, joilla lunastetaan viime vuoden lopulla määritellyt liiketoiminnalle ja henkilökohtaiselle kehittymiselle asetetut tavoitteet.

Uskon, että monelle verkossa vaikuttaminen ja sosiaalinen myynti ovat moottoreita, joista pitkällä tähtäimellä odotetaan sekä liiketoiminnan että henkilökohtaista kasvua. Harva kuitenkaan vielä suunnittelee tai johtaa verkossa vaikuttamistaan mitenkään. Ymmärretään, että verkossa pitäisi olla läsnä, mutta ei oikein tiedetä, miten hieman sekavaa kokonaisuutta käsittelisi systemaattisesti. Koostuuhan verkossa vaikuttaminen niin monesta kanavasta, ja se linkittyy yhä arkipäiväisemmin myös kasvokkain kohtaamisiin. On vaikeaa miettiä mistä aiheesta edes aloittaisi twiittaamaan. Miten siis saada homma hanskaan?

Uskon, että monelle verkossa vaikuttaminen ja sosiaalinen myynti ovat moottoreita, joista pitkällä tähtäimellä odotetaan sekä liiketoiminnan että henkilökohtaista kasvua. Harva kuitenkaan vielä suunnittelee tai johtaa verkossa vaikuttamistaan mitenkään.

Asettamalla oikeat kysymykset omaa verkossa vaikuttamistasi kohtaan tilanne helpottuu. Määrittelemällä tavoitteet, oman puheen teemat (johdettuna yrityksesi strategisista tavoitteista tai viestinnän kärjistä), kanavat ja käytettävissäsi oleva aika, on omaa verkossa vaikuttamista jo huomattavasti helpompaa johtaa. Kun vielä pohtii mitkä mediat (ihmiset tai yritykset) tuovat arkeen fiksua tietoa ja inspiraatiota ja mitä verkossa vaikuttamisen taitoja pitäisi kehittää, alkavat puitteet olla valmiita. Tekemistä vaille valmista! ;)

Oman verkossa vaikuttamisen suunnittelun ja tavoiteasetannan tueksi voit tallentaa itsellesi alla olevan pohjan. Pohja avautuu suoraan klikkaamalla kuvaa ja tallentuu ppt-muodossa. Korvaa esimerkkitekstit omaan arkeesi sopivilla asioilla.

 

 

Kuulisin mielelläni ajatuksiasi pohjasta: oliko tästä sinulle apua ja mitä kenties lisäisit? Jutellaan lisää Twitterissä: @HennaNiiranen. Mikäli pohjan asiat ovat sinulle jo selvää pässilihaa, tutustu laajempaan oppaaseen, jonka olen kirjoittanut aiheesta.

psssst. Seuraavissa aiheeseen liittyvissä blogeissani kerron, miten sosiaalista mediaa ja verkkovaikuttamista voi hallinnoida tehokkaasti päivittäin, sekä miten omaa vaikuttavuutta voi mitata. Nappaa siis minut seurantaan Twitterissä tai LinkedInissä, niin saat tiedon feediisi kun blogi on julkaistu. Mikäli muutkin moderniin markkinointiin liittyvät asiat kiinnostavat, tilaa Differon uutiskirje jättämällä yhteystietosi alla olevaan kenttään. Saat yhteenvedon noin kerran kuussa markkinointikenttää puhututtavista asioista.

[hubspotform portal_id="2604934" form_id="1e49ced5-f995-4eb8-9313-7061f3e05642" css=""]

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

Strateginen kumppanuus on mahdollista vain, jos markkinointi tukee sitä

Moni yritys haluaa olla asiakkaansa strateginen kumppani. Tavoitteen toteutuminen vaatii markkinointistrategian muutosta. Lue lisää Katrin blogista!

Lue lisää

Blogi

Yhdessä tekemällä syntyy suuria muutoksia - ensimmäinen vuosi toimitusjohtajana

Suvi Johanssonin ensimmäinen vuosi Differon toimitusjohtajana oli monin tavoin onnistunut. Lue blogista, mitä muutoksia vuoden aikana tehtiin ja miksi.

Lue lisää

Blogi Tapahtuma verkosssa

LIVEnaari behind the scenes – 7 + 1 oppia tapahtuman toteuttamiseen verkossa

Verkossa järjestettävät tapahtumat ovat nyt suosittuja. Differon oma online-tapahtuma oli menestys, lue tästä parhaat vinkit onnistumiseen!

Lue lisää

Blogi

Kauppa käy niillä, jotka yrittävät ja hyödyntävät digitaalisia markkinointikanavia

Hyödynnä digitaalisia markkinointikanavia ja varmista kaupan käynnin sujuvuus myös poikkeusolosuhteiden aikana.

Lue lisää