Blogi: Ajankohtaista

Differo ponnisti 60% liikevaihdon kasvuun

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
20.4.2017

Strategiseen sisältömarkkinointiin erikoistunut Differo Oy kasvatti juuri päättyneellä tilikaudella liikevaihtoaan lähes 60 %. Vuoden 2016 liikevaihto oli 800 000 euroa. Noin 60% liikevaihdosta tulee sisältömarkkinointia jatkuvana kuukausipalveluna hankkivilta asiakkailta. Loput sisältöstrategioiden luomisesta, fasilitoinnista, konsultoinnista, koulutuksesta sekä verkkopalveluiden sisältökonseptien suunnittelusta ja verkkopalveluprojektien vetämisestä.

- Olemme iloisia että olemme saaneet vietyä läpi asennetta, että strateginen markkinointi on kestävyyslaji. Kun puhutaan globaalia liiketoimintaa tekevistä asiakkaista jotka myyvät pitkäaikaista tuotetta tai palvelua asiakkailleen, ostopäätöksen tukeen tarvitaan pitkäaikaista vaikuttavuutta. Kun suomalaisella vientiteollisuudella asiakkaan ostoprosessi voi olla vuosien mittainen, markkinoinnin pitää johtaa ja tukea asiakkaita alun tiedonhauista aina aktivointiin saakka ja rakentaa luottamusta sekä ajatusjohtajuutta. Tätä mielestämme on strateginen sisältömarkkinointi, kertoo Differo Oy:n toimitusjohtaja Katri Tanni.

Strateginen markkinointi on kestävyyslaji.
Katri Tanni, Differo

Tannin mukaan Differo on viimeisen viiden vuoden aikana syventänyt osaamistaan kansainvälisen strategisen sisältömarkkinoinnin alalla. Osaamisen kehittämistä on tehty harkiten, eikä liian kovan kasvun kiirettä yrityksessä ole.

- Isolla osalla meidän asiakkaistamme liikevaihto tulee maamme rajojen ulkopuolelta. Siellä kisataan globaalista markkina-asemasta ja meidän tulee markkinointiosaamisessa vastata todella korkeisiin odotuksiin, jotta voimme tukea asiakkaidemme menestystä. Tämä vaatii sisäistä kehitystä ja siihen satsaamista aina kun teemme uusia rekrytointeja. Nyt näyttää, että olemme yrityksen osaamisen ja palvelumallien kehittämisessä erittäin hyvässä vedossa ja valmiita seuraavaan kasvuvaiheeseen asiakkaidemme rinnalla, Tanni toteaa.

Vuoden 2016 aikana Differon henkilöstömäärä kasvoi kahteentoista ja uusia asiakkuuksia yritys sai mm. Puustellista, Baswaresta, Elematicista ja A-Insinöörit -konsernista. Kuluvan vuoden budjetoitu liikevaihto on 1,3 M€ ja henkilöstön määrä nousee kuutentoista.

Lisätietoja

Lisätietoja antaa mielellään Katri:

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi Karoliina Haikonen

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Superpäivässä Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Karoliina Haikonen puhuu markkinoinnista muutosjohtajana.

Lue lisää

Blogi kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua.

Lue lisää

Blogi sima-panostukset-nyt

Miten yritykset budjetoivat sisältömarkkinointiin? Katso kyselymme tulokset.

Kysyimme sisältömarkkinonnin budjetointi -webinaarin osallistujilta, miten he omaa sisältömarkkinointibudjettia rakentavat nyt ja tulevaisuudessa.

Lue lisää

Blogi success-4281481_1280

Asiakaslähtöisen myynnin ja markkinoinnin etulinjassa organisoidutaan uudelleen

Asiakaslähtöinen myynti ja markkinointi yhdistävät voimansa tavoitteenaan tunnistaa asiakkaan ostokäyttäytyminen ja tukea asiakkaan matkaa.

Lue lisää