Strategiseen sisältömarkkinointiin erikoistunut Differo Oy kasvatti juuri päättyneellä tilikaudella liikevaihtoaan lähes 60 %. Vuoden 2016 liikevaihto oli 800 000 euroa. Noin 60% liikevaihdosta tulee sisältömarkkinointia jatkuvana kuukausipalveluna hankkivilta asiakkailta. Loput sisältöstrategioiden luomisesta, fasilitoinnista, konsultoinnista, koulutuksesta sekä verkkopalveluiden sisältökonseptien suunnittelusta ja verkkopalveluprojektien vetämisestä.
- Olemme iloisia että olemme saaneet vietyä läpi asennetta, että strateginen markkinointi on kestävyyslaji. Kun puhutaan globaalia liiketoimintaa tekevistä asiakkaista jotka myyvät pitkäaikaista tuotetta tai palvelua asiakkailleen, ostopäätöksen tukeen tarvitaan pitkäaikaista vaikuttavuutta. Kun suomalaisella vientiteollisuudella asiakkaan ostoprosessi voi olla vuosien mittainen, markkinoinnin pitää johtaa ja tukea asiakkaita alun tiedonhauista aina aktivointiin saakka ja rakentaa luottamusta sekä ajatusjohtajuutta. Tätä mielestämme on strateginen sisältömarkkinointi, kertoo Differo Oy:n toimitusjohtaja Katri Tanni.
Strateginen markkinointi on kestävyyslaji.
Katri Tanni, Differo
Tannin mukaan Differo on viimeisen viiden vuoden aikana syventänyt osaamistaan kansainvälisen strategisen sisältömarkkinoinnin alalla. Osaamisen kehittämistä on tehty harkiten, eikä liian kovan kasvun kiirettä yrityksessä ole.
- Isolla osalla meidän asiakkaistamme liikevaihto tulee maamme rajojen ulkopuolelta. Siellä kisataan globaalista markkina-asemasta ja meidän tulee markkinointiosaamisessa vastata todella korkeisiin odotuksiin, jotta voimme tukea asiakkaidemme menestystä. Tämä vaatii sisäistä kehitystä ja siihen satsaamista aina kun teemme uusia rekrytointeja. Nyt näyttää, että olemme yrityksen osaamisen ja palvelumallien kehittämisessä erittäin hyvässä vedossa ja valmiita seuraavaan kasvuvaiheeseen asiakkaidemme rinnalla, Tanni toteaa.
Vuoden 2016 aikana Differon henkilöstömäärä kasvoi kahteentoista ja uusia asiakkuuksia yritys sai mm. Puustellista, Baswaresta, Elematicista ja A-Insinöörit -konsernista. Kuluvan vuoden budjetoitu liikevaihto on 1,3 M€ ja henkilöstön määrä nousee kuutentoista.
Lisätietoja
Lisätietoja antaa mielellään Katri: