Arponen_1920x1011_banneri

Blogi: Ajankohtaista, Kasvuyritys, Myynnin ja markkinoinnin muutos, Superpäivä, markkinointi, myynti

Energia-alan ajatusjohtajuutta: Case Wärtsilä ja Path to 100% -konsepti

Katri Tanni
Coaching businesses to serve customers in digital channels.
18.12.2018

Wärtsilä tunnetaan globaalina merenkulkualan yrityksenä. Miten vakaata kasvua tekevä suuryritys ottaa yhä vankempaa jalansijaa energia-alalla? Markkinointijohtaja Ninna Arponen kertoo, että Wärtsilän ajatusjohtajuuskonsepti Path to 100% on iso panostus uusiutuvien energiavarojen hyödyntämiseen teollisuuden eri aloilla. Wärtsilän visiona on saada 100% sähköstä tuotettua uusiutuvilla energialähteillä.

- Me Wärtsilässä haluamme edistää uusiutuvien energiamuotojen kuten tuulen ja aurinkovoiman hyödyntämistä yhdessä joustavan tuotantokapasiteetin kanssa. Olemme asian kanssa liikkeellä tosissamme ja globaalisti, Arponen kertoo.

- Tavoitteemme on, että Path to 100% olisi yhteinen visio Wärtsilällä ja asiakaskunnallamme. Ymmärrämme hyvin, että maailman maat ovat eri tilanteissa asian kanssa ja haluamme siksi panostaa tutkimus- ja selvitystyöhön, joka auttaa yhteisen vision toteutumisessa.

Yhtiö mallintaa eri maiden osalta optimaalisia polkuja uusiutuvien energiamuotojen hyödyntämisessä. Tällä hetkellä Wärtsilä on luomassa energia-alan vaikuttajista tiivistä yhteisöä, jotta alan tunnetuimmat vaikuttajat pääsevät keskustelemaan aiheesta.

- Uskomme vahvaan keskustelukulttuuriin ja meillä on hieno mahdollisuus edistää energia-alan keskustelua ja uusien vaihtoehtojen analysointia. Etsimme uusia kestäviä ratkaisuja ja edistämme yhteistä visiota pitkällä tähtäimellä, Arponen summaa.

Lue lisää Wärtsilän Path to 100% -konseptista

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi blogikuva-rekry

Rekry: Sisältöstrategi

Liiketoimintamme kasvaessa haemme nyt tiimiimme mukaan Sisältöstrategia. Haku on auki 30.11.19 saakka, mutta rekrytoimme heti oikean henkilön löydyttyä. Hae pian!

Lue lisää

Blogi Sami_Honkonen

Superpäivä: Miten responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä?

Responsiivinen organisaatio rakennetaan myynti ja markkinointi edellä.

Lue lisää

Blogi karoliina_haikonen-9647

Superpäivä: Voiko markkinoinnin ja myynnin muutos mennä pieleen, jos asiakas on keskiössä?

Superpäivässä Kaleva Median sisältömarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Karoliina Haikonen puhuu markkinoinnista muutosjohtajana.

Lue lisää

Blogi kirsti-llaasio-vaaka-otsikko-1

Superpäivä tulee: 5 vinkkiä markkinoinnin muutosjohtajalle  HappyOrNot Ltd / Kirsti Laasio

Suomalainen asiakas- ja työpäiväkokemusta mittaava HappyOrNot kasvaa hurjaa vauhtia ja toiminnan kansainvälisyys laajenee kaiken aikaa. Yhtiön asiakaskokemuksesta vastaava Kirsti Laasio on ollut yhtiössä yli viiden vuoden ajan näkemässä ja tekemässä kasvua.

Lue lisää