Blogi: Myynnin ja markkinoinnin muutos, social selling, Valmennukset ja tapahtumat, Differo LIVEnaari

Auttaminen on asiantuntijuuden ytimessä – vinkit social sellingiin!

Suvi Johansson
Customer centric business is my passion
29.4.2020

Sosiaalisessa myynnissä avainsanoja ovat auttaminen, asiantuntijuus ja pitkäjänteisyys. Myynti tulee näiden seurauksena. Katso Differon vinkit niin social sellingin alkumatkalla olevalle kuin edistyneemmälle!

Kun koronakriisi iski, pursui Linkedinin Invitations pian Connect-pyyntöjä. Vaikutti siltä, että viimeisetkin social sellingin vastarannankiisket huomasivat, että nyt pitää panostaa aktiivisuuteen verkossa. Hyvä niin, vaikka aika moni yritti myydä jotakin jo Connect-pyynnössä. Tiedämme kuitenkin, että harva ostaa tuntemattomalta tyypiltä, jota ei tunne tai johon ei luota.

Tässä vinkit sinulle, joka olet matkasi alussa:

  1. Valitse asiantuntijuutesi alue – missä olet hyvä ja missä aiheessa voit muita auttaa?
  2. Käytä aikaa teemojesi ja sisältöjesi pohtimiseen – mistä haluat puhua ja minkä alan tai aiheen kehittymiseen vaikuttaa?
  3. Kirjoita itsellesi läheisistä asioista, omalla äänelläsi. Varaa tälle kunnolla aikaa.
  4. Harjoittele myös muiden tekemien postausten kommentointia.
  5. Keskity auttamiseen, älä myymiseen.

Tässä vinkit sinulle, jos olet jo pidemmällä:

  1. Luo asiantuntijuuttasi pitkäjänteisesti, myös silloin kun aihe tuntuu jo kuluneelta.
  2. Selvitä, mistä näkökulmasta asiakkaat aiheestasi puhuvat ja mitä he tarvitsevat.
  3. Auta pyyteettömästi ja niin, että postauksissasi on ihan koko apu tarjolla.
  4. Kuratoi omaa sisältöäsi, tuo esiin jakamiesi sisältöjen pihvi jo esittelyssä.
  5. Jaa sopivassa suhteessa alasi trendejä ja uutta tietoa sekä mieti vastapainoksi persoonallisiakin päivityksiä.  

Avasimme social sellingin saloja lisää Differo LIVEnaarissa toukokuussa 2020. Katso tallenne täältä ja ota social selling haltuun!

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi Markkinointi meni kuplaan

Markkinointi meni kuplaan, tuliko asiakas mukaan?

Markkinoija, kenen silmillä katsot maailmaa? Yhteisen kuplan rakentaminen asiakkaan kanssa onnistuu vain silloin kun tunnet asiakkaasi ja hänen tarpeensa.

Lue lisää

Blogi Suomalaisen elintarviketeollisuuden valtteja ovat mm. puhtaus ja tuoteturvallisuus

Suomalaisella elintarviketeollisuuden viennillä huimat kasvunäkymät - 5 vinkkiä tunnettuuden kasvattamiseen

Suomalainen elintarviketeollisuus ei ole tunnettu kansainvälisillä markkinoilla. Tunnettuuden kasvattaminen vaatii kohdennettua sisältömarkkinointia.

Lue lisää

Blogi Asiakkaan ostopolku sitoo yhteen myyntiä ja markkinointia

Miksi myynti ei hyväksy tai hoida liidejä?

Lähde parantamaan myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä ja liidiprosessia! Kohdista katseet asiakkaaseen sisältöstrategian avulla yhdessä myynnin ja markkinoinnin kanssa.

Lue lisää

Blogi

Superpäivä 2021: Fiksusti tulkittu data avaa tien asiakkaan ajatuksiin ja paikan hedelmällisille myyntikeskusteluille

F-Securen Petri Nuojua mukaan data on väylä asiakkaalle arvokkaaseen sisältöön ja myynnin paikkoihin. Lue lisää Petrin ajatuksista!

Lue lisää