Sosiaalisessa myynnissä avainsanoja ovat auttaminen, asiantuntijuus ja pitkäjänteisyys. Myynti tulee näiden seurauksena. Katso Differon vinkit niin social sellingin alkumatkalla olevalle kuin edistyneemmälle!
Kun koronakriisi iski, pursui Linkedinin Invitations pian Connect-pyyntöjä. Vaikutti siltä, että viimeisetkin social sellingin vastarannankiisket huomasivat, että nyt pitää panostaa aktiivisuuteen verkossa. Hyvä niin, vaikka aika moni yritti myydä jotakin jo Connect-pyynnössä. Tiedämme kuitenkin, että harva ostaa tuntemattomalta tyypiltä, jota ei tunne tai johon ei luota.
Tässä vinkit sinulle, joka olet matkasi alussa:
- Valitse asiantuntijuutesi alue – missä olet hyvä ja missä aiheessa voit muita auttaa?
- Käytä aikaa teemojesi ja sisältöjesi pohtimiseen – mistä haluat puhua ja minkä alan tai aiheen kehittymiseen vaikuttaa?
- Kirjoita itsellesi läheisistä asioista, omalla äänelläsi. Varaa tälle kunnolla aikaa.
- Harjoittele myös muiden tekemien postausten kommentointia.
- Keskity auttamiseen, älä myymiseen.
Tässä vinkit sinulle, jos olet jo pidemmällä:
- Luo asiantuntijuuttasi pitkäjänteisesti, myös silloin kun aihe tuntuu jo kuluneelta.
- Selvitä, mistä näkökulmasta asiakkaat aiheestasi puhuvat ja mitä he tarvitsevat.
- Auta pyyteettömästi ja niin, että postauksissasi on ihan koko apu tarjolla.
- Kuratoi omaa sisältöäsi, tuo esiin jakamiesi sisältöjen pihvi jo esittelyssä.
- Jaa sopivassa suhteessa alasi trendejä ja uutta tietoa sekä mieti vastapainoksi persoonallisiakin päivityksiä.
Avasimme social sellingin saloja lisää Differo LIVEnaarissa toukokuussa 2020. Katso tallenne täältä ja ota social selling haltuun!