Blogi: Myynnin ja markkinoinnin muutos, social selling, Valmennukset ja tapahtumat, Differo LIVEnaari

Auttaminen on asiantuntijuuden ytimessä – vinkit social sellingiin!

Suvi Johansson
Customer centric business is my passion
29.4.2020

Sosiaalisessa myynnissä avainsanoja ovat auttaminen, asiantuntijuus ja pitkäjänteisyys. Myynti tulee näiden seurauksena. Katso Differon vinkit niin social sellingin alkumatkalla olevalle kuin edistyneemmälle!

Kun koronakriisi iski, pursui Linkedinin Invitations pian Connect-pyyntöjä. Vaikutti siltä, että viimeisetkin social sellingin vastarannankiisket huomasivat, että nyt pitää panostaa aktiivisuuteen verkossa. Hyvä niin, vaikka aika moni yritti myydä jotakin jo Connect-pyynnössä. Tiedämme kuitenkin, että harva ostaa tuntemattomalta tyypiltä, jota ei tunne tai johon ei luota.

Tässä vinkit sinulle, joka olet matkasi alussa:

  1. Valitse asiantuntijuutesi alue – missä olet hyvä ja missä aiheessa voit muita auttaa?
  2. Käytä aikaa teemojesi ja sisältöjesi pohtimiseen – mistä haluat puhua ja minkä alan tai aiheen kehittymiseen vaikuttaa?
  3. Kirjoita itsellesi läheisistä asioista, omalla äänelläsi. Varaa tälle kunnolla aikaa.
  4. Harjoittele myös muiden tekemien postausten kommentointia.
  5. Keskity auttamiseen, älä myymiseen.

Tässä vinkit sinulle, jos olet jo pidemmällä:

  1. Luo asiantuntijuuttasi pitkäjänteisesti, myös silloin kun aihe tuntuu jo kuluneelta.
  2. Selvitä, mistä näkökulmasta asiakkaat aiheestasi puhuvat ja mitä he tarvitsevat.
  3. Auta pyyteettömästi ja niin, että postauksissasi on ihan koko apu tarjolla.
  4. Kuratoi omaa sisältöäsi, tuo esiin jakamiesi sisältöjen pihvi jo esittelyssä.
  5. Jaa sopivassa suhteessa alasi trendejä ja uutta tietoa sekä mieti vastapainoksi persoonallisiakin päivityksiä.  

Avasimme social sellingin saloja lisää Differo LIVEnaarissa toukokuussa 2020. Katso tallenne täältä ja ota social selling haltuun!

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

B2B-sisältömarkkinoinnin trendit 2024

Uusi vuosi on alkanut ja markkinoijat miettivät kuumeisesti, mitä se tuo tullessaan. Lue lisää!

Lue lisää

Blogi Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Näin viet ostopolun käytäntöön – Lataa LIVEnaaritallenne

Lue lisää

Blogi Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Valaise nuorten tulevaisuus – Myynninmaailma ja Differo tukevat tänä jouluna nuorten mielenterveyttä

Differo ja Myynninmaailma haluavat olla mukana tarjoamassa tukea ja valoa näille nuorille ja siitä syystä valitsimme joululahjoituskohteeksi juuri MIELI ry:n.

Lue lisää

Blogi

Strategisen sisältömarkkinoinnin tulevaisuus, osa 3/3: Case Wärtsilä

Markkinoinnin muutos näkyy positioissa, joita yrityksissä tällä hetkellä on. Esimerkiksi Wärtsilässä myynnin ja markkinoinnin rajapintaan rakentuu uutta osaamista ja siirrytään kohti myynnin digitaalista transformaatiota.

Lue lisää