Differo LIVEnaari: Markkinointi B2B-myynnin vauhdittajana

Blogi: Myynnin ja markkinoinnin muutos, social selling, Valmennukset ja tapahtumat, Differo LIVEnaari

LIVEnaaritiiseri: Auttaminen on asiantuntijuuden ytimessä – vinkit social sellingiin!

Suvi Johansson
Customer centric business is my passion
29.4.2020

Sosiaalisessa myynnissä avainsanoja ovat auttaminen, asiantuntijuus ja pitkäjänteisyys. Myynti tulee näiden seurauksena. Katso Differon vinkit niin social sellingin alkumatkalla olevalle kuin edistyneemmälle!

Kun koronakriisi iski, pursui Linkedinin Invitations pian Connect-pyyntöjä. Vaikutti siltä, että viimeisetkin social sellingin vastarannankiisket huomasivat, että nyt pitää panostaa aktiivisuuteen verkossa. Hyvä niin, vaikka aika moni yritti myydä jotakin jo Connect-pyynnössä. Tiedämme kuitenkin, että harva ostaa tuntemattomalta tyypiltä, jota ei tunne tai johon ei luota.

Tässä vinkit sinulle, joka olet matkasi alussa:

  1. Valitse asiantuntijuutesi alue – missä olet hyvä ja missä aiheessa voit muita auttaa?
  2. Käytä aikaa teemojesi ja sisältöjesi pohtimiseen – mistä haluat puhua ja minkä alan tai aiheen kehittymiseen vaikuttaa?
  3. Kirjoita itsellesi läheisistä asioista, omalla äänelläsi. Varaa tälle kunnolla aikaa.
  4. Harjoittele myös muiden tekemien postausten kommentointia.
  5. Keskity auttamiseen, älä myymiseen.

Tässä vinkit sinulle, jos olet jo pidemmällä:

  1. Luo asiantuntijuuttasi pitkäjänteisesti, myös silloin kun aihe tuntuu jo kuluneelta.
  2. Selvitä, mistä näkökulmasta asiakkaat aiheestasi puhuvat ja mitä he tarvitsevat.
  3. Auta pyyteettömästi ja niin, että postauksissasi on ihan koko apu tarjolla.
  4. Kuratoi omaa sisältöäsi, tuo esiin jakamiesi sisältöjen pihvi jo esittelyssä.
  5. Jaa sopivassa suhteessa alasi trendejä ja uutta tietoa sekä mieti vastapainoksi persoonallisiakin päivityksiä.  

Avaamme social sellingin saloja lisää Differo LIVEnaarissa 19.5.2020. Ilmoittaudu mukaan ilmaiseen markkinointiseminaariin verkossa ja ota social selling haltuun!

Livenaari_1200x627

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

Kauppa käy niillä, jotka yrittävät ja hyödyntävät digitaalisia markkinointikanavia

Hyödynnä digitaalisia markkinointikanavia ja varmista kaupan käynnin sujuvuus myös poikkeusolosuhteiden aikana.

Lue lisää

Blogi

LIVEnaaritiiseri: Kasvata B2B-brändisi tunnettuutta digitaalisissa kanavissa – kohdennetun sisällön ja mainonnan ABC

B2B-brändin kasvattaminen digikanavissa vaatii asiakasymmärrystä, toistoja ja viestin kiteyttämistä. Lue blogista vinkit, kuinka pääset alkuun!

Lue lisää

Blogi

LIVEnaaritiiseri: Hyödynnätkö Linkedin-mainonnan koko potentiaalin?

Linkedin on B2B-yritykselle parhaimmillaan erinomainen kanava tavoittaa oikea kohderyhmä. Lue Differon blogista vinkit tehokkaaseen Linkedin-mainontaan!

Lue lisää

Blogi

Näin saatiin 200 euron markkinoinnilla 50 000 euron myyntipotentiaali

Sisältömarkkinointi erilaisti meidät asiakkaan halutuksi kumppaniksi, tarjoili valmiin casen myynnille ja tuki ostoprosessia koko ostoprosessin ajan. Casen ROI on moninkymmenkertainen.

Lue lisää