Differo LIVEnaari: Markkinointi B2B-myynnin vauhdittajana

Blogi: Myynnin ja markkinoinnin muutos, social selling, Valmennukset ja tapahtumat, Differo LIVEnaari

LIVEnaaritiiseri: Auttaminen on asiantuntijuuden ytimessä – vinkit social sellingiin!

Suvi Johansson
Customer centric business is my passion
29.4.2020

Sosiaalisessa myynnissä avainsanoja ovat auttaminen, asiantuntijuus ja pitkäjänteisyys. Myynti tulee näiden seurauksena. Katso Differon vinkit niin social sellingin alkumatkalla olevalle kuin edistyneemmälle!

Kun koronakriisi iski, pursui Linkedinin Invitations pian Connect-pyyntöjä. Vaikutti siltä, että viimeisetkin social sellingin vastarannankiisket huomasivat, että nyt pitää panostaa aktiivisuuteen verkossa. Hyvä niin, vaikka aika moni yritti myydä jotakin jo Connect-pyynnössä. Tiedämme kuitenkin, että harva ostaa tuntemattomalta tyypiltä, jota ei tunne tai johon ei luota.

Tässä vinkit sinulle, joka olet matkasi alussa:

  1. Valitse asiantuntijuutesi alue – missä olet hyvä ja missä aiheessa voit muita auttaa?
  2. Käytä aikaa teemojesi ja sisältöjesi pohtimiseen – mistä haluat puhua ja minkä alan tai aiheen kehittymiseen vaikuttaa?
  3. Kirjoita itsellesi läheisistä asioista, omalla äänelläsi. Varaa tälle kunnolla aikaa.
  4. Harjoittele myös muiden tekemien postausten kommentointia.
  5. Keskity auttamiseen, älä myymiseen.

Tässä vinkit sinulle, jos olet jo pidemmällä:

  1. Luo asiantuntijuuttasi pitkäjänteisesti, myös silloin kun aihe tuntuu jo kuluneelta.
  2. Selvitä, mistä näkökulmasta asiakkaat aiheestasi puhuvat ja mitä he tarvitsevat.
  3. Auta pyyteettömästi ja niin, että postauksissasi on ihan koko apu tarjolla.
  4. Kuratoi omaa sisältöäsi, tuo esiin jakamiesi sisältöjen pihvi jo esittelyssä.
  5. Jaa sopivassa suhteessa alasi trendejä ja uutta tietoa sekä mieti vastapainoksi persoonallisiakin päivityksiä.  

Avaamme social sellingin saloja lisää Differo LIVEnaarissa 19.5.2020. Ilmoittaudu mukaan ilmaiseen markkinointiseminaariin verkossa ja ota social selling haltuun!

Livenaari_1200x627

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

Strateginen kumppanuus on mahdollista vain, jos markkinointi tukee sitä

Moni yritys haluaa olla asiakkaansa strateginen kumppani. Tavoitteen toteutuminen vaatii markkinointistrategian muutosta. Lue lisää Katrin blogista!

Lue lisää

Blogi

Yhdessä tekemällä syntyy suuria muutoksia - ensimmäinen vuosi toimitusjohtajana

Suvi Johanssonin ensimmäinen vuosi Differon toimitusjohtajana oli monin tavoin onnistunut. Lue blogista, mitä muutoksia vuoden aikana tehtiin ja miksi.

Lue lisää

Blogi Tapahtuma verkosssa

LIVEnaari behind the scenes – 7 + 1 oppia tapahtuman toteuttamiseen verkossa

Verkossa järjestettävät tapahtumat ovat nyt suosittuja. Differon oma online-tapahtuma oli menestys, lue tästä parhaat vinkit onnistumiseen!

Lue lisää

Blogi

Kauppa käy niillä, jotka yrittävät ja hyödyntävät digitaalisia markkinointikanavia

Hyödynnä digitaalisia markkinointikanavia ja varmista kaupan käynnin sujuvuus myös poikkeusolosuhteiden aikana.

Lue lisää