superpaiva-2021-banner

Blogi: sisältömarkkinointi, Superpäivä

Superpäivä 2021: Asiakaslähtöisyys ja läpinäkyvä arvotyö ovat tulevaisuuden sisältömarkkinoinnin avaintyökaluja

Differo
25.2.2021

Granlundin markkinointi- ja viestintäjohtaja Molli Nyman katsoo, että asiakaslähtöisyyden merkitys kasvaa tulevaisuudessa ja sisältömarkkinointi saattaa kokea läpäisevän tyylilajin muutoksen. Lue, millaisia suuntaviivoja B2B-ostamisen muutoksesta Molli piirsi Differon Superpäivän round table -keskustelussa!

Asiakaslähtöistä sisältömarkkinointia on tehty Suomessa kohta kymmenen vuotta. Molli toteaa, että asiakaslähtöisyyden merkitys kasvaa tulevaisuudessa hurjasti.

– Tarvitaan datan vielä tarkempaa analysointia ja oman tekemisen fokusointia, jotta päästään vielä tiiviimmin kiinni kohdepersoonaan ja asiakkaan sielunmaisemaan.

Oikeilla työkaluilla data muuttuu relevantiksi tiedoksi ja konkretiaksi

Monista pienistä ja keskisuurista yrityksistä ei vielä tänä päivänä löydy riittävää dataosaamista talon sisältä. Molli rohkaiseekin harkitsemaan hyvän datakonsultaation ostamista ulkopuolelta ja haluaa ohjata keskustelua datan hyödyntämisestä sen relevanssiin.

– Pelkällä datamassalla ei tee mitään eikä ylianalysointikaan auta ketään. Oikeilla työkaluilla data muuttuu olennaiseksi tiedoksi ja sen avulla päästään konkretiaan.

 

Ajankohtaiset sisällöt tarjoavat konkreettista apua todellisiin ongelmiin

Esimerkiksi kiinteistö- ja rakennusalalla digisisältöjen kuluttaminen on lisääntynyt koronapandemian aikana selvästi. Asiakkaat hakevat sisällöistä konkreettista apua käsillä oleviin ongelmiin. Markkinoijan pitää siis kiinnostua siitä, millaista sisältöä tarvitaan eli mitä asiakkaat kysyvät juuri nyt.

– Granlundilla lähdimme nopeasti vastaamaan tähän ratkomalla sisällöissä ajankohtaisia kiperiä kysymyksiä: Miten voi varmistaa tilojensa sisäilman turvallisuuden? Mitä kannattaa tehdä koronan takia tyhjissä tai vajaakäytöllä olevissa kiinteistöissä?

Arvot, empatia ja vastuullisuus nostavat päätään sisältömarkkinoinnissa

Molli korostaa less is more -ajattelua sisältöjä suunnitellessa: täytyy ymmärtää, mitkä ovat oikeasti sekä asiakkaalle että omalle organisaatiolle tärkeitä teemoja, ja kertoa niistä puhuttelevalla tavalla. Pitkään on tuotettu ja kulutettu paljon faktoihin tukeutuvaa, leimallisesti järkiperäistä sisältöä.

– Näkisin, että sisältömarkkinoinnin tyylilaji muuttuu jollain tavalla kauttaaltaankin. Kun ihmisiä ei kohdata kasvotusten, sisältöjen merkitys korostuu ja sisällöissä painottuvat entistä vahvemmin arvot kuten empatia ja vastuullisuus.

Katso Superpäivän round table-keskustelu kokonaisuudessaan täällä!

Muita kirjoituksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

Rekry: Sisältöasiantuntija / Content Specialist (Helsinki, Tampere, Jyväskylä)

Rekry on auki! B2B-sisältömarkkinointitoimisto Differo etsii tiimin vahvistukseksi sisältöasiantuntijaa / sisällöntuottajaa. Lue lisää ja hae heti!

Lue lisää

Blogi Asiakkaan ostopolku sitoo yhteen myyntiä ja markkinointia

Miksi myynti ei hyväksy tai hoida liidejä?

Lähde parantamaan myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä ja liidiprosessia! Kohdista katseet asiakkaaseen sisältöstrategian avulla yhdessä myynnin ja markkinoinnin kanssa.

Lue lisää

Blogi

Superpäivä 2021: Fiksusti tulkittu data avaa tien asiakkaan ajatuksiin ja paikan hedelmällisille myyntikeskusteluille

F-Securen Petri Nuojua mukaan data on väylä asiakkaalle arvokkaaseen sisältöön ja myynnin paikkoihin. Lue lisää Petrin ajatuksista!

Lue lisää

Blogi superpaiva-2021-banner

Superpäivä 2021: Asiakaslähtöisyys ja läpinäkyvä arvotyö ovat tulevaisuuden sisältömarkkinoinnin avaintyökaluja

Granlundin Molli Nymanin mukaan sisältömarkkinoinnissa tulee korostumaan arvot ja asiakaslähtöisyys. Lue lisää Mollin ajatuksia Superpäivän round table-keskustelusta!

Lue lisää